سخنگوى کمیسیون اجتماعى و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شوراى اسلامى، وحدت حوزه و دانشگاه را یکى از بهترین دستاوردهاى انقلاب اسلامى عنوان کرد.
زهرا ساعى در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به نامگذارى ٢٧ آذرماه به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، این روز را یکی از مهم ترین و مبارک‌ترین رویدادهاى عصر معاصر پس از پیروزى انقلاب اسلامى عنوان کرد و گفت: طرح موضوع بسیار مهم وحدت حوزه و دانشگاه یکى از مهم ترین آثار وقوع انقلاب فرهنگى در جمهورى اسلامى ایران بود که با راهنمایى‌هاى ارزنده و داهیانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامى، حضرت امام خمینى(ره) به ثمر نشست.
وى هدف اصلى از این نامگذارى حکیمانه را گسترش پژوهش‌های علمی و معارف بلند و عمیق اسلام دانست و ادامه داد: این آرمان بلند توانست مقدمات لازم و زمینه مناسب را براى دانشگاه و حوزه ایجاد کرده و در فضای سیاسی آن زمان، باب مشارکت و وحدت این دو سنگر مقدس علم و ایمان را مفتوح دارد.
وى همچنین به شهادت آیت الله مفتح، مجاهد خستگى ناپذیر و یکى از علماى تراز اول انقلاب اسلامى اشاره و تصریح کرد: این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند حضرت امام خمینى(ره) بیش از سایر علما و اندیشمندان زمان تلاش کرد و شایسته است یاد و خاطره ایشان براى همیشه تاریخ زنده نگه داشته شود.
 سخنگوى کمیسیون اجتماعى مجلس همچنین با بیان اینکه نباید ارتباط دانشگاه و حوزه، کمرنگ‌تر شود، تصریح کرد: باید دو نهاد مقدس با تلاش و هم اندیشى، براى رفع مشکلات جامعه نسخه پیچی کرده و راهنما و مشاور امینى براى مسئولان و مردم باشند.
ساعى در ادامه بر ضرورت افزایش کرسی هاى آزاداندیشى در دانشگاه ها تاکید کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبرى در سال‌هاى اخیر بر این مهم تاکید ویژه داشته‌اند ولى متاسفانه آن چنان که باید و شاید به صورت مطلوب و مقبول، اجرایى نشده است.
بر اساس گفته وى دولت باید بسترهاى لازم براى افزایش تعامل حوزه و دانشگاه را فراهم کرده و با جمع بندى نظرات نخبگان، در تصمیم سازى و تصمیم گیرى‌هاى مختلف از نظرات آنان استفاده کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.