به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در نشستی با معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی، افزود: یکی از اهداف اصلی کمیته امداد جلب اعتماد بیشتر مردم و خیران جهت مشارکت در برنامه های توانمندسازی و محرومیت زدایی است و کمیته امداد امام (ره) در میانه با عملکرد مطلوب خود این امر را به اثبات رسانده است.
وی به اهمیت کار کمیته امداد و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و برخی نهادهای دیگر از جمله بهزیستی در ایجاد اشتغال، توانمندسازی و کارآفرینی برای مددجویان اشاره کرد و گفت: حمایت از اقشار آسیب پذیر عدالت اجتماعی را گسترش می دهد.
وی با اشاره به اینکه با تلاش کمیته امداد شهرستان هر روز شاهد افزایش جلب اعتماد و مشارکت بالای مردم در رفع نیازهای قشر محروم شهرستان هستیم ، گفت: نمونه بارز اعتماد مردم به کمیته امداد را در رشد بالای میزان کمک های مردمی و خیرین در جشن های مختلف می توان دید.
فرماندار میانه شفافیت، تعهد و پاسخگویی درست و مدیریت صحیح را از زمینه های مهم برای جلب مشارکت های مردمی خواند و افزود: در حوزه خودکفایی و اشتغالزایی باید تمامی تسهیلات و امکانات ارائه شده صرف ایجاد اشتغال شود که این امر در سایه نظارت و کنترل کمیته امداد حاصل خواهد شد.
شکری با بیان اینکه سیاست های کمیته امداد در جهت توانمندسازی مددجویان به خوبی تدوین شده است، تاکید کرد: توجه به کرامت انسانی قدم بزرگ و مثبتی است که باید به آن اهمیت و ارزش قائل شد.
وی شناساندن طرح های موفق خودکفایی و اشتغالزایی در سطح استان برای الگو دهی را مثبت ارزیابی کرد و از رییس کمیته امداد شهرستان خواست تا برنامه بازدید از طرح های موفق خوداشتغالی از سوی مددجویان را در دستور کار خود قرار داده و به معرفی و شناساندن این طرح ها در جهت الگو دهی همت گمارد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به وجود 115 هزار نفر تحت پوشش در این استان، گفت: از این تعداد 30 هزار نفر در سنین 20 تا 50 سال قرار دارند که از سلامت جسمی و روانی لازم برای اشتغال برخوردار بوده و جامعه هدف کمیته در راستای خودکفایی محسوب می شوند.
یونس فاتح با بیان اینکه کمیته امداد امام (ره) به ارائه بیش از 25 نوع خدمت همت گماشته است، مهمترین وظیفه این نهاد را توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان عنوان کرد .
وی گفت: استفاده از بازار الکترونیکی( فروشگاههای مجازی) رویکرد جدید کمیته امداد در دستیابی به هدف اشتغالزایی است که در سال جاری برای 200 مددجو در سطح استان این کار انجام خواهد شد و برای سال بعد با کارشناس بازاریابی، مباحث فنی برطرف شده و سعی خواهیم کرد تا فروش محصولات تولیدی مددجویان و مباحث خرید و فروش از این بستر انجام شود.
وی اعطای تسهیلات 500 میلیون ریالی با نرخ سود 4 درصد برای طرح های خودکفایی از سوی مددجویان، اعطای وام 200 میلیون ریالی بند دال تبصره 16 به مددجویان و هم سفره های آنان، پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی 4 درصدی به کارفرمایانی که نسبت به اشتغال 1 تا 5 نفر از مددجویان کمیته اقدام کرده اند را فعالیت های حمایتی کمیته امداد عنوان کرد.
وی همچنین گفت: کمیته امداد نسبت به واریز بیمه مددجویانی که به کار گرفته شده اند به مدت 2 سال و معرفی مددجویان به کاریابی ها در صورت عدم توان مدیریت طرح های خوداشتغالی اقدام می کند.
مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان میانه هم از توافق معاون توسعه انرژی های نو و آمادگی برای ارائه تسهیلات 250 میلیون ریالی در جهت ایجاد نیروگاه خورشیدی در پشت بام منزل مددجویان با 25 سال ضمانت خبر داد.
بابک کبیری اضافه کرد: برق ایجاد شده به شبکه برق شهرستان وارد شده و بعد از 5 سال بازپرداخت تسهیلات برای مددجویان ماهانه 6 میلیون ریال درآمدزایی خواهد داشت.
شهرستان میانه با وسعت 5595 کیلومتر مربع (12.3 درصد مساحت استان) در 165 کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان سراب، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان‌های بستان‌آباد، هشترود و چاراویماق و از سمت جنوب با استان زنجان هم‌مرز است.
خبرنگار: غلامی ** انتشار: انصاری
7231/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.