به گزارش ایرنا، مجید خدابخش با قدردانی از دست‌اندرکاران اقامه نماز در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان افزود: نمازخانه ادارات باید مرکز ارتباط با خدا و حضور قلب باشد.
وی با بیان اینکه نماز، وسیله ارتباط با مظهر رحمت و منبع قدرت است، گفت: باید نماز را در این چارچوب معرفی و نسل جوان را به سمت نماز دعوت کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درخصوص آثار و نتایج اعمال انسان در زندگی دنیوی، افزود: بر اساس دیدگاه قرآنی، انسان در زندگی دنیوی با همه موجودات و مخلوقات الهی در ارتباط است و هر عمل انسان بر قلب او اثر می‌گذارد.
وی ادامه داد: انسان اگر پیوسته در ارتباط با خدا و مأنوس با ذکر الهی باشد، از امدادهای غیبی بهره‌مند بوده و دیدگاه مثبت به زندگی خواهد داشت و اگر از ذکر خدا فاصله بگیرد، قلم و قدم و گفتار و رفتار او تحت سلطه شیطان قرار خواهد گرفت.
خدابخش اظهار کرد: نماز به ‌عنوان ابزار ارتباط با خدا و اتصال به مظهر رحمت و منبع قدرت، علاوه بر برکات فردی، آثار اجتماعی و سیاسی نیز دارد و کسی که به نماز توسل کند، بسیار بعید است که به زشتی و گناه نزدیک شود.
وی گفت: باید نماز را در این چارچوب ذهنی معرفی کرده و نسل جوان را به سمت نماز دعوت کنیم؛ در این‌صورت خاصیت‌ها و آثار مثبت نماز را در جامعه مشاهده خواهیم کرد.
در این آیین از فعالان عرصه نماز و دبیران برتر شوراهای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان تجلیل شد.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.