به گزارش روز جمعه ایرنا، این نمایش که راویتگر زندگی زنی است که با طی مراحل پرفراز و نشیب در آخر شرطی برای مجازات یکی از کسانی که به او خیانت کرده است، می گذارد، به کارگردانی محمود اخی در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می رود.
کارگردان این نمایش در توضیح آن گفت: در این نمایش علاوه بر فقر، یک عشق نیز وجود دارد؛ نمایش بدنبال اجرای عدالت در جامعه و تلنگری است که فقر یکی از عوامل نابود کننده وجدانی انسانی است.
اخی با ابراز امیدواری از اینکه مردم با دیدن این نمایش نگاه دوباره ای به زندگی داشته باشند، افزود: استعدادهای فراوانی در زمینه تئاتر در تبریز وجود دارد و من خوشحالم که با بچه های تحصیل کرده در این نمایش کار می کنم.
نازیلا ایران زاد بنام، یکی از نقش های اصلی در این نمایش، نیز با ابراز خرسندی از استقبال مردم از تئاتر در تبریز در سال های اخیر گفت: زمانی مردم آدرس خانه تئاتر را نمی شناختند ولی امروز به مدد رسانه ها اسم تئاتر شهر به برندی برای معرفی تبریز تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه بعضی دردها و دغدغه ها جهانشمول اند، اظهار کرد: مساله عدالت جزو تم های اصلی است که از جهان اول تا جهان سوم همیشه دغدغه بود.
ایران زاد با بیان اینکه زمانی که فردریش دورنمات این نمایشنامه را نوشت زنان حتی در اروپا هم حق رای نداشتند، افزود: ما در دورانی هستیم که حوصله دوران تراژدی را نداریم ولی کمدی هایی که می بینیم ذاتا تراژدی است و به نوعی ما با یک تراژدی اشباع شده طرفیم که حس می کنیم کمدی است.
نمایش ' ملاقات با بانوی سالخورده' اثر فردریش دورنمات به ترجمه حمید سمندریان و کارگردانی محمود اخی روز یکشنبه 19 آذر در تئاتر شهر تبریز اجرا می شود.
از سایر عوامل این نمایش می توان به نازیلا ایران زاد بنام، رضا گل آور، فیروز عاقلی، دارا علی آبادی، محمد اردوبادی، احمد قهرمانی، صدیقه دریانی و علی عباس پور اشاره کرد.
در این نمایش زندگی زنی روایت می شود که در مراحل مختلف زندگی با مسائل جدیدی روبرو هست که در آخر تصمیم به انتقام می گیرد.
'کلرا ساخاناسیان' میلیاردر معروفی است که پس از گذشت سالیان دراز قصد برگشتن به زادگاهش را می کند و از قضا این شهر که زمانی شهری پر رفت و آمد و پر رونق بود، به فقری شدید مبتلا شده است.
ساکنان این شهر حالا که این زن می خواهد به آنجا برگردد توقع کمک از سوی او را دارند ولی این زن شرطی برای آنها می گذارد و آن هم این است که عدالت در مورد فردی بنام 'ایل' اجرا شود.
ایل مردی است که در جوانی با این زن رابطه ای عاشقانه برقرار می کند و حاصل آن نیز باردار شدن این زن است؛اما وقتی او این موضوع را می شنود وی را ترک می کند.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.