به گزارش ایرنا، بابک نهرین شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سایه تلاش و فعالیت انجمن هنرهای نمایشی استان این انجمن به همراه انجمن های نمایشی تهران و خراسان رضوی جزو 3 انجمن برتر کشور قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: در رشد هنر نمایش و تئاتر استان علاوه بر رسانه ها که به عنوان بازوان اجرایی این انجمن نقش ایفا کردند، بخش خصوصی نیز با حمایت از این هنر در این زمینه نقش به سزایی ایفا کرد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در رویداد تبریز 2018 متولیان این رویداد فرهنگی برنامه ای از این انجمن نخواسته اند، یادآوری کرد: این انجمن تلاش می کند در این رویداد نمایشی به زبان انگلیسی روی صحنه ببرد.
نهرین ادامه داد: در این شهر جشنواره فرهنگی و هنری ' تبریم' در سطح بین المللی اجرا می شود ولی هیچ فرد و نهادی از انجمن هنرهای نمایشی استان برای حضور در این جشنواره و ایفای نقش دعوت نکرده است.
طراح و کارگردان نمایش کچل اوغلان گفت: این نمایش از روز چهارشنبه به مدت 60 تا 70 روز در سالن اقبال آذر مجتمع 29 بهمن روی صحنه می رود.
نهرین با بیان اینکه این نمایش سی امین کار هنری وی است که به روی صحنه می رود، ادامه داد: نمایشنامه کچل اوغلان برگرفته از افسانه‌ها و داستان های قدیمی آذربایجان بوده و بیش از 45 بازیگر در آن ایفای نقش می کنند و موسیقی آن از آثار ' فیکرت امیراوغلو' الهام گرفته شده است.
وی گفت: در این نمایش بازیگران جوان، مستعد و دانش آموخته تئاتر در کنار بازیگران باتجربه و معروف استان ایفای نقش می کنند و نمایش همراه با انجام حرکات نمایشی و موزیکال اجرا می شود.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.