به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سید محمدعلی آل هاشم، نماز ظهر و عصر را در مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) دانشگاه اقامه و پس از بازدید از سلف سرویس دانشجویان با رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، سایرمسئولان، استادان، کارمندان و دانشجویان دیدار و گفتگو کرد.
امام جمعه تبریز در نشستی با مسئولان دانشگاه از خدمات دکتر سید جوادانگجی قدردانی و انتصاب دکتر عزیز جوانپور به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی را تبریک گفت.
وی اظهارکرد: مسئولین باید دست به دست هم بدهند و با همفکری و همدلی منویات والای مقام معظم رهبری در ارتباط با دانشجو و دانشگاه عملی کنند.
امام جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو گفت: اگر دانشجویان می خواهند برای آینده کشور مفید واقع شوند بایستی در کنار خوب درس خواندن، به تهذیب و خودسازی اهمیت دهند و در ارتقای تحصیلی خود بکوشند.
حجت الاسلام آل هاشم با تأکید بر اینکه مسئولین دانشگاه باید برای سیاسی شدن فضای دانشگاه کمک کنند، افزود: سیاسی شدن نه به این معنا که جریان های سیاسی به دانشگاه ورود پیدا کنند بلکه به معنی آگاه سازی در جهت بالابردن بصیرت سیاسی دانشجویان است.
وی ادامه داد: دانشجو باید دارای بینش و بصیرت سیاسی باشد، تا زمانی که در جامعه بحران به وجود می آید راه را اشتباه نرود.
نماینده ولی فقیه در خاتمه باتبریک هفته وحدت ابراز امیدواری کرد: همگان روش، منش و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) را الگو خود قرار داده و از فروتنی، تواضع، مهربانی، پارسایی و گذشت ایشان درس بگیریم و رفتارشان را در زندگی‌مان عملیاتی کنیم.
16 آذر به یاد شهادت سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در سال 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران گرامی داشته می‌شود.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.