حجت الاسلام رحیم علی طالعی روز شنبه در همایش ازدواج موفق بسیج جامعه زنان در تالار شهید بهشتی مراغه افزود: ترویج ازدواج به سبک زندگی اسلامی در بین جوانان در قالب الگو برداری از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، موجب تداوم زندگی و استحکام بنیان خانواده ها می شود.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ غربی در خانواده ها موجب غفلت و دوری جوانان از سبک زندگی اسلامی شده و این امر زمینه های ازدواج ناسالم با پایه های سست را در جامعه فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: دین مبین اسلام در کنار توصیه به امر مهم و مقدس ازدواج، الگوی ازدواج سالم و آسان را در قالب سبک زندگانی و سیره ائمه معصومین (ع) معرفی کرده است.
حجت الاسلام طالعی گفت: ما باید شرایط و بستر ازدواج آسان در جامعه را رونق بخشیده و از برگزاری مراسم‌ ها و تجملات غیر ضروری در آیین های سنتی خودداری شود.
وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید الگوی اسلامی را محور زندگی قرار دهیم افزود: دشمن در صدد است سبک زندگی غربی را ترویج دهد لیکن اگر ازدواج ها بر اساس ارزش‌ها و معیارهای اسلامی و دینی بنا شود ‌هیچ آسیب و گزندی به بنیان خانواده ها وارد نمی شود.
وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی، گسترش ارتباطات نامتعارف و تاثیر مخرب شبکه‌ های ماهواره ‌ای، شبکه ‌های اجتماعی و فضای مجازی و نیز عدم کنترل والدین و عدم رشد سواد رسانه ‌ای خانواده ‌ها موجب، رشد نگران کننده آمار طلاق در سال‌ های اخیر شده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه گفت: با وجود اهمیت مسائل اقتصادی در تشکیل خانواده، ، صرف هزینه ‌های چند ده میلیونی برای عروسی ها، کمرشکن بوده و موجب تلخ شدن کام زوج های جوان و بروز برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.
حجت الاسلام طالعی افزود: ازدواج سالم، یک حکم فطری و هماهنگ با قانون آفرینش است که انسان برای بقای نسل و آرامش جسم و روح و حل مشکلات به آن احتیاج دارند.
به گزارش ایرنا، در این آیین از زوج های جوانی که با مهریه های کمتر از 14 سکه مهریه ازدواج کرده بودند با اهدا لوح تجلیل شدند.
خبرنگار:ابراهیم مطلوبی**انتشار: عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.