به گفته رئیس افتخاری ستاد ملی تبریز 2018 تعداد برنامه‌های متعدد برای رویداد "تبریز 2018" کم شده و در عوضتمرکزها بر روی برگزاری برنامه‌های پرمحتوا بیشتر می شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه تبریز 2018 در محل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018، گفت: از میان این تعداد برنامه برای تبریز 2018، به عنوان مثال باید 10موضوع انتخاب و بر روی آنها به طور مستمر و تخصصی کار شود.

وی با بیان این‌که تبلیغات و معرفی این رویداد در قسمت‌های مختلف از ضروریات است، خاطرنشان کرد: برای جذب گردشگر حتی می‌توان بر روی صندلی هواپیماهای آژانس‌های هواپیمایی رویداد تبریز 2018 را معرفی کرد اما متاسفانه چندین مسئول برای یک کار تعیین شده‌ و در نهایت مشخص نیست که چه کسی پیگیر امور است.

وی در خصوص اهمیت مشارکت بخش خصوصی در برگزاری هرچه بهتر رویداد تبریز 2018، یادآور شد: تا زمانی که بخش خصوصی درگیر کارهای اجرایی نشود، نمی‌توان شاهد توسعه صنعت گردشگری بود و در این شرایط بخش خصوصی هم مجبور می‌شود که در فرصت‌های ایجاد شده برای آن‌ها به جای ایفای نقش، به بیان مشکلات خود به مسئولان بسنده کند.

نعمت‌زاده هم‌چنین استفاده از تجربه و دانش راهنمایان تخصصی گردشگری در این رویداد را خواستار شد.

 19

ضرورت برخورداری تبریز از حمایت‌های دولتی

همچنین در خبری دیگر به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز ، شهردار تبریز گفت: سامان‌دهی محورهای گردشگری  از مهم‌ترین برنامه‌های ۲۰۱۸ شهرداری تبریز است که محورهای پنج‌گانه مرکز شهر، نقش عمده ای  در تمرکز حضور گردشگران خواهند داشت.

ایرج شهین‌باهر در نشست شورای سیاست گذاری تبریز ۲۰۱۸ با بیان این مطلب افزود: فعال‌سازی پنج محور گردشگری، شامل ۲۷ هکتار بافت فرهنگی و تاریخی مرکز شهر، زمینه‌ساز حضور پایدار گردشگران در شهر خواهدبود .

وی اتصال خانه‌های تاریخی، بازار تاریخی و موزه ها را از مزیت‌های مهم محورهای گردشگری شهر خواند.

شهردار تبریز با بیان این‌که افزایش سرویس‌های بهداشتی از ضرورت‌های زیرساختی، رفاهی و خدماتی شهر است، گفت: در آستانه تبریز ۲۰۱۸ شش باب سرویس بهداشتی  توسط شهرداری منطقه ۸ در محدوده مرکزی شهر احداث می‌شود.

شهردار تبریز بر لزوم حمایت‌های دولتی تاکید و خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها مشابه حمایت‌هایی که از برخی کلان‌شهرها می‌شود ضروری است و در پشتیبانی طرح‌های کلان عمرانی حایز اهمیت است؛ از سوی دیگر، در جهت‌گیری بین‌المللی شهر نیز امیدواریم دولت و وزارت امور خارجه زمینه لازم برای احیای فعالیت برخی کنسولگری‌ها که سابقه فعالیت در تبریز را دارند، فراهم کند.

ایجاد دو خط پروازی به روسیه و اروپا، امکان استفاده از تاکسی و اتوبوس با پلاک منطقه آزاد ارس در تبریز از جمله درخواست‌های شهردار تبریز از مسئولان استانی و کشوری بود./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.