نمایش "اشک، عشق، مشک" در تبریز به روی صحنه می‌رود.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، این نمایش مذهبی، از روز 26 تا 28 آبان ماه سال 96 در تالار استاد صیامی سینما ناجی، واقع در اول سربالایی ولیعصر به نویسندگی و کارگردانی محمد روشنی، همه روزه از ساعت 19:30 به روی صحنه می‌رود.
 
نویسنده و کارگردان این نمایش با اعلام این‌که نمایش "اشک، عشق، مشک"، آخرین اجرای مذهبی وی خواهد بود، اظهار کرد: پیوند رسانه و هنر یک اتفاق فوق‌العاده برای جامعه است و انتظار داریم مردم به موضوعات مذهبی با چشم دل نگاه کنند.
 
محمد روشنی افزود: نمایش "اشک، عشق، مشک" در شهریور ماه سال ۹۴ شروع به کار کرد و بعد از مدت‌ها تلاش توانستیم در دهه آخر ماه صفر سال ۹۴ به اجرا برسانیم و دوباره سعی کردیم این نمایش را سال گذشته اجرا کنیم، اما متاسفانه حمایت مالی از این اثر به عمل نیامد و نتوانستیم این کار را تکرار کنیم.
 
وی با بیان این‌که در این نمایش، به اتفاقات شب تاسوعا تا خرابه شام به صورت اجمالی نگاه شده است، بیان کرد: قبل از سال ۹۰ خیلی از ژانرهای مختلف را تجربه کرده بودیم، اما در سال ۹۰ تصمیم گرفتیم ژانر مذهبی را انتخاب کنیم و هدف این است که ساده‌زیستی اهل بیت و ویژگی آن‌ها را به مردم جامعه نشان دهیم و امیدواریم مردم امسال به این گونه موضوعات با چشم دل نگاه کنند، نه چشم سر و ورای پرده را ببیند نه صحنه ظاهری را!
 
روشنی در خصوص هزینه‌های انجام شده برای این نمایش گفت: از سال ۹۰ به بعد، بالای ۱۰۰ میلیون برای این‌گونه کارها هزینه شده است، چون در ایام فاطمیه نمایش "اشک یاس" و در شب‌های قدر نمایش "همای رحمت" و چند نمایش مذهبی و آئینی دیگر را در طی این سال‌ها به روی صحنه برده‌ام و متاسفانه امسال نیز ریالی دریافتی نداشته‌ایم.
 
وی ادامه داد: حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره نظارت بر اماکن انتظامی استان خوب بوده است و مراحل چند هفته‌ای را در چند روز طی کرده‌ایم؛ اما از دیگر نهادها و مسئولان انتظار داریم بیشتر حمایت کنند.
 
وی درباره استقبال مردم از این نمایش در سال های گذشته اظهار کرد: هرچند که ما برای این نمایش، بلیت‌فروشی نکردیم، اما با استقبال خیلی خوبی مواجه شد و هدف ما علاوه بر نشان دادن ساده‌زیستی اهل بیت، این است که مردم پشت پرده اتفاقات کربلا را هم ببیند و شجاعت، فداکاری و ایثار را از طریق ائمه اطهار و اهل بیت آنان یاد بگیرند.
 
نویسنده و کارگردان نمایش "اشک، عشق، مشک" تأکید کرد: تا امروز با تمام سختی‌ها و دشواری‌ها سعی کردم این نمایش‌ها را روی صحنه ببرم، ولی بعد از این دیگر توانایی انجام کار در ژانر مذهبی را ندارم و این به احتمال زیاد آخرین اجرای مذهبی من خواهد بود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.