معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی از آمادگی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی برای کمک رسانی به زلزله زدگان خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرهنگ علی اسمعیل پور در نشست خبری پلیس راهور استان با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به عمق فاجعه ی اخیر و شدت خسارات، نیروی انتظامی استان آماده ی کمک رسانی به زلزله زدگان است.
وی در ادامه با بیان این که یکی از وظایف خطیر معاونت اجتماعی، برآورد آسیب های اجتماعی است، گفت: وظیفه ی اصلی معاونت اجتماعی بررسی دغدغه ها و آسیب هایی است که مردم را تهدید می کند. اعتیاد صنعتی و سنتی، طلاق، نزاع و درگیری فردی از جمله آسیب‌های اجتماعی در استان ما هستند.
وی تاکید کرد: همه ی آسیب های مذکور نقطه ی اشتراکی به نام بی سرپرستی دارند و همین مسئله در مورد فوتی ها و مجروحان تصادفات جاده ای نیز موضوعیت دارد.
اسمعیل پور با بیان این که عملکرد رسانه ها در خصوص اصلاح فرهنگ ترافیکی و آگاهی رسانی به مردم چندان رضایت بخش نیست، گفت: هیچ گونه اطلاع رسانی و تاکیدی از سوی رسانه ها بر استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و خودروهای هیبریدی در کارخانه های خودروسازی ما وجود ندارد.
وی افزود: چرا تصادفات رانندگی جزو دغدغه های اصحاب رسانه نیست؟ سال گذشته 16 هزار نفر در سطح کشور بر اثر تصادفات جاده‌ای جان باختند. تصادفات در برخی موارد بسیار کم رنگ و بی‌اهمیت جلوه داده می شوند و این در حالی است که موجب بی سرپرست شدن بسیاری از خانواده‌ها شده و زمینه ی آسیب‌های اجتماعی را فراهم می کند. بزرگ ترین آسیب اجتماعی تصادفات جاده ای هستند که از آن غافل هستیم.
وی در خصوص جرائم رانندگی خاطرنشان کرد: جرائم رانندگی نوعی صدقه ی جاریه برای عمران و آبادانی کشور هستند و اگر مردم جاده را به عنوان بخشی از لذت های سفر بپذیرند، کم تر تخلف می کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.