وحید فرشباف رشیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از مجموع این افراد 23 هزار نفر به مناطق عملیاتی غرب کشور و چهار هزار نفر نیز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند که طبق برنامه ریزی های انجام شده، اعزام مناطق غرب در حال انجام است و تا پایان سالجاری ادامه دارد، اما عملیات اعزام به جنوب طی ماه های بهمن و اسفند به انجام خواهد رسید.
وی اظهار کرد: از ابتدای آغاز سال تحصیلی تاکنون تعداد چهار هزار و 200 نفر از دانش آموزان استان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شده اند که به طور متوسط روزانه 500 نفر را شامل می شود.
فرشباف رشیدی ادامه داد: پارسال 37 هزار دانش آموز از شهرستان های مختلف آذرایجان شرقی به مناطق مختلف عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.
وی ، اجرای طرح های ولایت و هجرت را از برنامه های اولویت دار بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی در طی سال بیان و اظهار کرد: این طرح ها با هدف کادرسازی و تربیت دانش آموزان در طراز انقلاب اسلامی به مورد اجرا گذاشته می شود.
فرشباف رشیدی افزود: در راستای اجرای طرح ولایت 849 واحد پیشگام که دوره متوسطه دوم را شامل می شود در مدارس استان راه اندازی شده است که 75 درصد فرماندهی این واحدها را خود دانش آموزان بسیجی بر عهده گرفته اند.
وی اضافه کرد: اردوهای طرح هجرت نیز در تعطیلات تابستانی با حضور هشت هزار نفر از دانش آموزان آذربایجان شرقی با هدف بهسازی، بازسازی و مرمت مدارس مناطق کم برخوردار اجرا شد.
مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این مجموعه برای شناسائی نخبه های علمی، ورزشی و مهارتی برنامه های متعدد و مختلفی را تدارک دیده است، گفت: ایجاد و راه اندازی شوراهای علوی برای دانش آموزان پسر و فاطمی برای دانش آموزان دختر در همین راستا بوده که تاکنون نتایج بسیار خوبی در پی داشته است.
فرشباف رشیدی ، طرح شهید احمدی روشن را از دیگر برنامه های ویژه بسیج دانش آموزی استان برشمرد که تاکنون 146عنوان برنامه در حوزه های مقاومت اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی 293 هزار نفر عضو دارد که 67 درصد جامعه هدف را تحت پوشش قرار داده است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.