محمد اشجعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون دمای هوا در اکثر نقاط استان کمی تا نیمه ابری، وزش باد گاهی شدید همراه با گرد و غبار و گاهی افزایش ابر و در برخی نواحی بصورت بارش پراکنده باران است.
وی با بیان اینکه هم اکنون بارش باران در برخی شهرهای استان آغاز شده است، گفت: با توجه به شدت سامانه بارشی، شرایط ناپایدار جوی در استان حاکم شده و موجب ابرناکی، وزش باد شدید، رگبار باران و احتمال صاعقه خواهد شد.
اشجعی با بیان اینکه بارش در نواحی مستعد، سردسیر و در ارتفاعات وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به شدت بارش های رگباری در برخی نواحی استان توصیه می شود اقدام لازم برای جلوگیری و کاهش خسارت های احتمالی به عمل آید.
اشجعی با بیان اینکه با نفوذ این سامانه بارشی دمای هوای استان کاهش می یابد، ادامه داد: شرایط ناپایدار جوی به طور متناوب تا آخر این هفته تدام می یابد.
وی اضافه کرد: هم اکنون سرعت باد 10 متر بر ثانیه و افق دید نیز 7 کیلومتر است.
در حال حاضر آسمان تبریز ابری و دمای کنونی هوا 16 درجه سانتی گراد بالای صفر می باشد که نسبت به دیروز 2 درجه کاهش یافته است.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی تبریز نیز با توجه به وزش باد نکاتی را جهت رعایت شهروندان توصیه کرد.
مطلبی با توجه به احتمال وقوع تند باد شدید در تبریز خاطر نشان کرد: شهروندان درصورت نداشتن کار ضروری از منزل خارج نشوند، اتومبیل خود را در مکانی امن بدور از کابل های تلفن و برق و همچنین درختان ضعیف و خشکیده نگه دارند.
وی با بیان اینکه حتما از بسته بودن پنجره های منزل خود اطمینان داشته باشیم، افزود: در صورت شدت گرفتن تند باد از نوار چسب پهن به صورت ضربدری روی پنجره های منزل تان استفاده کنید و درصورتی که بیرون از ساختمان هستید، حتما مراقب کودکان خردسال باشید.
مطلبی با بیان اینکه از رفتن به پشت بام به هر دلیلی جدا خود داری کنید، خاطر نشان کرد:
در صورت توام شدن رانندگی با شروع تند باد، حتما خودرو را در سمت راست خیابان یا جاده متوقف کنید.
وی ادامه داد: از حضور در اماکن مرتفع مانند پل های هوایی یا روگذر ها و پیاده راه های خطرناک بطور جد پرهیز کنید و در صورت نیاز به امداد رسانی با شماره 125 تماس بگیرید.
خبرنگار:نعمت مرادپور** انتشار:عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.