امین امینیان روز دوشنبه در حاشیه نشست با فرمانده، جانشین و معاونان هنگ مرزبانی خداآفرین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: طرح های زیرساختی شهرستان از جمله سد خداآفرین و نیروگاه باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند و برای کارهای زیرساختی از جمله نوسازی بافت های فرسوده برنامه ریزی انجام شده است.
وی افزود: نیروهای مرزبانی در اجرای طرح مشارکتی نقش اساسی دارد و باید به منظور ارتقای ضریب امنیتی و حصول امنیت پایدار در شهرستان در سراسر مرز فعالیت های مشترک انجام شود.
امینیان با تشریح وظایف 11کارگروه پدافند غیرعامل و نیز سه قرارگاه زیستی، سایبری و هسته ای، بر نقش مهم و کارساز کارگروه امنیتی و انتظامی تاکید کرد.
وی، بررسی و سطح بندی مراکز ثقل و سامانه های مهم شهرستان، جمع آوری اطلاعات و شناسایی و تحلیل تهدیدات امنیتی، شناسایی سامانه های بحران زا، شناسایی و تامین مایحتاج عمومی مردم، پیش بینی محتمل ترین تهدیدات، هماهنگی بین سازمان ها و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل ها را از جمله وظایف کارگروه امنیتی و انتظامی برشمرد.
امینیان با تمجید از عملکرد نیروهای مرزبانی در حوزه های مختلف شهرستان، به ارتقای آمادگی از طریق برگزاری مانورها و اجرای تمرینات در مقابله با تهدیدات در هفته پدافند غیرعامل تاکید کرد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن آسیب رساندن به مردم از طریق کاهش آستانه تحمل آنان است، گفت: جهت افزایش آستانه مقاومت در مقابل تهدیدات مختلف دشمن، مردم نیازمند امنیت روانی هستند و لزوم رسیدن به این هدف انجام کارهای فرهنگی در موضوعات مختلف است.
امینیان با اشاره به اینکه دشمن در گذر زمان به طرق مختلف تهدیدات خود را اعمال می کند، بر ضرورت تهدید شناسی به عنوان یک اصل مهم در پدافند غیرعامل تاکید کرد.
وی با بیان اینکه تاثیر امنیت روانی بالاتر از امنیت واقعی است، گفت: مردم باید امنیت روانی را احساس کنند و نیروهای مرزبانی در این راستا نقش برجسته ای دارند.
فرماندار، خداآفرین را جزو امن ترین مرزهای کشور نام برد و یادآور شد: با وجود همسایگی این شهرستان با مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان به عنوان یک تهدید، در سایه تلاش های مرزبانان امنیت برقرار است.
شهرستان خداآفرین با 150کیلومتر نوار مرزی از طریق رودخانه ارس با کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان همسایه است.
این شهرستان با جمیعت 35هزار نفری در فاصله 220کیلومتری تبریز از شمال با رود ارس از جنوب با شهرستان کلیبر از شرق با شهرستان پارس آباد استان اردبیل و از غرب با شهرستان جلفا همسایه است.
خبرنگار: الهام جوادزاده ** انتشار: رستگار
3038/7468/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.