پیشکسوت مطبوعات آذربایجان شرقی با بیان اینکه دنیای کتاب و مطبوعات در تاریخ ماندگار است، گفت: علی رغم اینکه اولین روزنامه در تبریز چاپ شده است، ولی در مقایسه با سایر استان ها عملکرد خوبی نداریم و مطبوعات ما هنوز با جایگاه شایسته متناسب با شأن تبریز فاصله دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حبیب چرندابی در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی با حضور در غرفه ایسنا در خصوص فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کتاب، حلقه ی گمشده دنیای فرهنگ و اطلاعات است؛ متاسفانه امروزه فضای مجازی جایگزین کتاب و کتابخوانی شده است، که فاصله مردم از کتاب منجر به فقر فرهنگی می شود.

وی با اشاره به راهکارهای رسانه ای در خصوص تقویت جایگاه کتاب عنوان کرد:  رسانه ها در راستای ایفای نقش اطلاع رسانی در حوزه مربوط به کتاب و کتابخوانی می توانند گامی موثر بردارند.

وی ادامه داد: زمانی که بنده حرفه روزنامه نگاری را شروع کردم به دنبال کتاب مناسبی برای افزایش اطلاعات خود بودم یکی از اساتید پیشنهاد داد، فقط« کتاب» بخوانم چرا که کتابخوانی باعث ارتقای قلم نیز می شود.

وی متذکر شد: حضور گسترده مردم در  نمایشگاه کتاب تبریز بیانگر تمایل مردم به کتاب و کتابخوانی است که بهتر است این نمایشگاه دو بار در سال برگزار شود.
پیشکسوت مطبوعات با بیان اینکه خبرگزاری دانشجویان ایران بدون جناح بندی همیشه واقعیت ها را منتشر می کند،  گفت: بنده جزو افرادی هستم که هرروز کانال ایسنا را چک می کنم چرا که این رسانه از رسانه های برتر کشور است که در کوتاه ترین زمان ممکن، توانسته جایگاه خوبی را به دست آورد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.