رئیس دبیرخانه تبریز 2018 شهرداری تبریز از اجرای 130 جشنواره و همایش فرهنگی در تبریز 2018 خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جواد شریف نژاد در حاشیه ی بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات در بازدید از غرفه ی ایسنا اظهار کرد: دبیرخانه ی 2018 شهرداری تبریز برای استقبال از این رویداد فرهنگی در دو مرحله تقیسم کار کرده است که بخش اول آن برنامه ریزی هایی است که تا شروع تبریز 2018 ادامه خواهد داشت.
وی افزود: سیستم های خدماتی نیز فعالیت های خود را از سال گذشته آغاز کرده اند که عمده هدف آن کمک به برنامه های فرهنگی در راستای معرفی پتانسیل های موجود است که دومین جشنواره ی "ارسیکا" که در دانشگاه هنر اسلامی با مشارکت 109 کشور برگزار شد، از جمله ی این برنامه ها هستند.
وی افزود: جشنواره ی ایده پردازی نیز با مشارکت بنیاد ملی نخبگان و شهرداری در راستای شکل گیری نگاه تخصصی تر به تبریز 2018 برگزار شد و بیش از 600 طرح به این جشنواره ارسال شده بود.
شریف نژاد با اشاره به فضاسازی محیطی برای تبریز 2018 گفت: فضاسازی محیطی از سال 94 که این امتیاز به تبریز تعلق گرفت، شروع شد و تا رسیدن به روز موعود ادامه خواهد داشت و برنامه ها و هفته های فرهنگی در آلمان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، تبریز، مشهد و برج میلاد تهران در راستای معرفی این رویداد برگزار شد که گزارش مبسوط و تحلیلی آن در اختیار رسانه ها نیز قرار گرفت.
وی با بیان اینکه برنامه های کلان تبریز 2018 به دو دسته ی انفرادی و مشارکتی تقسیم می شود، بیان کرد: در اجرای برنامه های انفرادی فقط شهرداری نقش دارد و در برنامه های مشارکتی نیز شهرداری بخشی از وظایف را بر عهده دارد  و مبلغ تعیین شده از سوی شورای قبل توسط شورای جدید آزاد خواهد شد.
وی افزود: برنامه ها ترکیبی از برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی محله ای، استانی، کشوری و بین المللی خواهد بود که البته برنامه های فرهنگی سهم بیشتری دارند و در تمامی آن ها توجه ویژه ای به فرهنگ بومی آذربایجان شده است.
 رئیس دبیرخانه ی تبریز 2018 در ادامه با اشاره به اینکه طبق مصوبه ی شورا برای تاسیس هتل مبلغی گرفته نمی شود، گفت: حذف دریافت عوارض، راه را برای تاسیس 16 هتل در آستانه ی تبریز 2018 فراهم کرد.
انتهای پیام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.