مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه کتاب تبریز، هنوز با جایگاه شایسته متناسب با شأن تبریز فاصله دارد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی با حضور در غرفه ایسنا، در خصوص برگزاری پانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب، عرصه تعامل بین مخاطبان و علاقمندان به کتاب، با پدیدآورندگان کتاب و آثار مکتوب است و حلقه وصل میان تولید و مصرف فکر و اندیشه به حساب می‌آید.
 
وی افزود: نمایشگاه کتاب، می‌تواند به عنوان حلقه واسط بین نسل‌های گذشته با نسل فعلی باشد و تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز بر این است که با برگزاری این نمایشگاه، سطح مطالعه و کتابخوانی را در بین مردم افزایش دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که سطح مطالعه و کتابخوانی، به آن درجه‌ی رشد و تعالی که از آذربایجان شرقی و تبریز انتظار می‌رود، برسد و سعی می‌کنیم فضای رقابتی بین پدیدآورندگان آثار مکتوب ایجاد کنیم که خوشبختانه به اقرار مردم و نخبه‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی و علمی و بر اساس شواهد موجود، نمایشگاه کتاب تبریز را می‌توان مهم‌ترین رویداد فرهنگی منطقه عنوان کرد.
 
محمدپور با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز از نظر وسعت و حجم آثار، دومین نمایشگاه بزرگ کشور است، بیان کرد: با توجه به این که این نمایشگاه، امسال برخلاف سال‌های گذشته در مهرماه برگزار نشد، برخی‎ها معتقد بودند ممکن است با استقبال کمتری مواجه شود؛ اما همه شواهد و قرائن، نشان از استقبال بی نظیر مردم دارد و ناشران و مردم نیز به این موضوع اذعان دارند.
 
وی تأکید کرد: نظر شخصی من این است که نمایشگاه کتاب تبریز، هنوز با جایگاه شایسته متناسب با شأن تبریز فاصله دارد و سعی می‌کنیم نمایشگاه را به آن سطح برسانیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که به عملکرد این اداره در برگزاری نمایشگاه کتاب چه نمره‌ای می‌دهد، گفت: ما امتحان خودمان را داده‌ایم و اکنون مردم باید یه ما نمره بدهند؛ من معمولاً به خودم نمره کمی می‌دهم و معتقدم رضایت مردم، نمره قبولی ماست؛ همه ارگان‌ها تلاش خودشان را انجام داده‌اند و ما نیز به عنوان متولی برگزاری این نمایشگاه، تلاش‌های زیادی انجام داده‌ایم که امیدوارم نمره قبولی را نیز از مردم بگیریم.
 
وی در خصوص برگزاری نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز نیز بیان کرد: با توجه به حجم بالای بازدید‌کنندگان از نمایشگاه کتاب که تا مرز 800 هزار نفر هم می‎رسد، این نمایشگاه بستری برای دیده شدن است؛ از طرف دیگر، شاهد رشد کمی و کیفی رسانه‌های استان هستیم و وظیفه ما، فراهم کردن بستری برای دیده شدن رشد اصحاب رسانه است که ظرفیت نمایشگاه کتاب نیز فرصت مناسبی برای منعکس کردن فعالیت‌های رسانه‌هاست و به همین دلیل، در حاشیه نمایشگاه کتاب، بهترین سالن را برای برگزاری نهمین نمایشگاه مطبوعات استان در نظر گرفتیم.
 
محمدپور ادامه داد: برخی از رسانه‌ها، هوشمندانه از این فرصت استفاده کردند و در نهمین نمایشگاه مطبوعات استان حضور پرقدرتی داشتند و قدردان این حضور هستیم؛ چراکه حضور رسانه‌ها در نهمین نمایشگاه مطبوعات، آثار مثبتی در آینده حرکتی آن‌ها خواهد گذاشت.
 
وی خاطرنشان کرد: این بستر را جهت حمایت از رسانه‌ها فراهم کرده‌ایم و رسانه‌هایی هم که در آن شرکت نکرده‌اند، از مزایا و منافع آن بی‌بهره خواهند ماند. 

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت انتشارات کتب قرآنی نیز گفت: ناشران فعال در حوزه‌های قرآن و عترت نیز حضور گسترده‌ای در این نمایشگاه داشته‌اند و تلاش می‌کنیم که علاوه بر نمایش این آثار، کارهای هنری انجام شده در حوزه‌های قرآن و عترت را نیز عرضه کنیم.
 
محمدپور ادامه داد: تولید آثار مکتوب مذهبی، بعد از ادبیات و علوم کاربردی، هم از نظر تعداد شمارگان و هم از نظر تنوع، در وضعیت خوبی قرار دارد و از این نظر، در رتبه سوم تولید آثار قرار دارند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.