عادل دادگر روز پنجشنبه در بازدید از یکی از این طرح ها در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در تابستان امسال با بحران آب در کلیبر مواجه بودیم و مجبور به جیره بندی و آبرسانی به وسیله تانکر به روستاها شدیم، گفت: توسط 5 خودروی حمل تانکر روزانه 120 هزار متر مکعب آب در روستاهای شهرستان توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر به واسطه بارندگی های ماه گذشته وضعیت منابع آبی بهبود یافته و آب تمام روستاها به صورت 24 ساعته دایر است، اظهار کرد: به منظور تثبیت وضعیت آبرسانی برای تمام سال به ویژه روزهای کم آبی در فصل تابستان چند طرح در حال اجراست.
دادگر با اشاره به ایجاد منابع جدید ذخیره آب و اجرای خطوط انتقال، گفت: عمده ترین طرح آبفار روستایی شهرستان ایجاد مجتمع آبرسانی قانلی سیرک است که 58 روستا و 27 قشلاق عشایری را تحت پوشش قرار می دهد.
وی با اشاره به اینکه با ایجاد این مجمتع مشکل آب شهرستان برای فصل تابستان هم حل می شود، گفت: با اختصاص 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برای این طرح مطالعه طرح به اتمام رسیده و 2 فقره چاه عمیق حفر شده است.
وی اعتبار مورد نیاز این طرح را 70 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 10 میلیارد ریال هزینه برق رسانی این طرح است.
وی با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی شهید لشگری در بخش آبش احمد و در کنار رود سلین (سلین چای) با توان آبدهی 81 لیتر در ثانیه و 8500 انشعاب، پشتوانه ای ارزشمند برای روزهای کم آبی این بخش محسوب می شود، گفت: ایجاد دومین مجتمع آبرسانی این شهرستان، دغدغه های روزهای کم آبی را مرتفع و اطمینان بخشی به روستائیان بخش مرکزی شهرستان را به همراه خواهد داشت.
وی با اعلام اینکه از 243 روستای شهرستان کلیبر 92 روستا در بخش آبش احمد و 27 روستای بخش مرکزی زیر پوشش اداره آب و فضلاب روستایی هستند، گفت: در روستاهایی که زیرپوشش نیستند، با فرسودگی خطوط و منابع ذخیره که در گذشته توسط جهاد سازندگی ایجاد شده مواجه هستیم و پس از انجام تعمیرات و نوسازی خطوط این روستا نیز زیر پوشش قرار می گیرند.
شهرستان کلیبر در فاصله 180 کیلومتری شمال شرق تبریز در ناحیه شمال شرقی استان آذربایجان شرقی واقع شده‌ و از سمت جنوب با شهرستان‌های اهر و ورزقان و از سمت غرب با شهرستان جلفا هم‌مرز است.
این شهرستان دارای 2 بخش به نام‌های مرکزی (شامل دهستان‌های ییلاق، میشه‌پاره، پیغان‌چایی و مولان) و آبش‌احمد (شامل دهستان‌های آبش‌احمد، قشلاق و سیدان) و 2 نقطه شهری به نام‌های کلیبر و آبش‌احمد است.
براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390، جمعیت شهرستان کلیبر در حدود 48837 نفر (1.3 درصد جمعیت استان) و جمعیت مرکز این شهرستان 9887 نفر برآورد شده است.
جمعیت شهری این شهرستان 12205 نفر و جمعیت روستایی آن 36632 نفر و تعداد خانوار آن 12780 خانوار است.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشار: عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.