مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت‌های عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به پایان رسیده است.

سردار عزت‌الله جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با آخرین روند تجهیز و تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی توضیح داد: در سال ۷۴ زمینی به مساحت ۶۸ هکتار در جنب شهرک شهید یاخچیان تبریز برای ساخت این مرکز در نظر گرفته شد و به طور رسمی سال ۸۹ این قطعه زمین فعالیت‌های عمرانی خود را آغاز کرد.

وی افزود: در دو مرحله ۲۵ میلیارد تومان بودجه برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در نظر گرفته شد. با توجه به جایگاه مراکز فرهنگی دفاع مقدس در تبیین و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اکنون کار ساخت و ساز این مرکز به پایان رسیده است و در مرحله تکمیل محتوای آن هستیم. برای این کار پنج کارگروه مشغول فعالیت هستند تا به امید خدا بتوانیم در دهه فجر امسال این مرکز را افتتاح کنیم.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: مجموعه مسقف مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی ۵۶۰۰ متر زیربنا دارد و محتوای اصلی این بخش از ۱۵ عنوان تشکیل شده است. موضوعی که باید در رابطه با آذربایجان خاطرنشان کنم این است که در دوران دفاع مقدس استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و زنجان از یکدیگر جدا نبودند و یک لشکر داشتند.

وی یادآور شد: نهضت مشروطیت در آذربایجان، قیام مردم تبریز تبیین فعالیت‌های حزب منحله خلق مسلمان، خودکفایی در جنگ، مهمات‌سازی، نقش تراکتورسازی، بازنمایی عملیات خیبر، نقش شهیدان شاخص استان، جهاد سازندگی، بمباران شهرها، بمباران مدرسه زینبیه، نقش دختران زینبیه در پیشتیانی از جنگ، نقش پایگاه هوایی دوم شکاری (شهید فکوری) و نقش نیروی زمینی ارتش از جمله بخش‌هایی هستند که مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی را تشکیل داده‌اند. جا دارد از اقدامات شهرداری کلان شهر تبریز نیز برای همکاری در این مجموعه قدردانی کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.