در ادامه روند ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران، ارزیابان یونسکو، امروز وارد خداآفرین در منطقه آزاد ارس شدند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حضور ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران و تایید اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر انجام می‌گیرد.
برخی از مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این بازدید، تیم ارزیابان یونسکو را همراهی می‌کنند و همزمان با این حضور، یگان عملیاتی آتش نشانی سازمان منطقه آزاد ارس نیز در جنگل‌های ارسباران برای همراهی تیم ارزیابان یونسکو، حضور فعال دارند.
علاوه بر این، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، برای حمایت از ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در مسیر گردشگری شمال استان و شرق ارس، در زمینه استقرار تاسیسات مورد نیاز از جمله سرویس های بهداشتی سیار، ایستگاه آتش نشانی و اکیپ‌های سیار، همکاری‌های متعددی با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته است.
گفتنی است، بخشی از جنگل‌های ارسباران در محدوده خداآفرین در منطقه آزاد ارس واقع شده است و منطقه آزاد ارس نیز برای ثبت جهانی این جنگل‌ها، تلاش می‌کند.
جنگل های ارسباران به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست یونسکو مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت تایید ارزیابان و مسئولان سازمان یونسکو، این جنگل ها به ثبت جهانی خواهد رسید. این جنگل ها در سال 93 به شماره 204 در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شده است و در صورت موفقیت آمیز بودن اقدامات صورت گرفته، این جنگل ها در سال 2018 در فهرست میراث طبیعی یونسکو قرار می گیر
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.