مصطفی صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت اقدام بسیاری برای افزایش پروازها از جمله رایزنی با شرکت های هواپیمایی مختلف انجام شد که نتیجه آن افزایش 32 درصدی در بخش پروازی و افزایش 33.5 درصدی در بخش مسافری بود.
وی اظهار کرد: در این مدت در حوزه پروازی 8 هزار و 80 پرواز در فرودگاه تبریز انجام شده که این رقم در نیمه نخست سال گذشته 7 هزار و 615 پرواز بود که بیشترین افزایش در بخش پروازهای خارجی روی داده و تعداد آن از یک هزار و 44 پرواز به یک هزار و 381 پرواز رسیده است.
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش 5 درصدی در بخش مسافر داخلی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یادآوری کرد: در این مدت 848 هزار و 348 مسافر در سطح کشور جابجا شده که این تعداد در نیمه اول سال گذشته 807 هزار و 67 مسافر بود.
صفایی ادامه داد: در بخش بار خارجی نیز جابجایی بار مسافر در نیمه نخست امسال 25 درصد نسبت به نیمه نخست سال گذشته رشد یافته و از 2 هزار و 99 تن به 2 هزار و 628 تن رسیده است.
وی گفت: هم اکنون پروازهای داخلی در مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، عسلویه، کیش، بندرعباس، کرمان و رشت و در مسیرهای خارجی به هامبورگ، استانبول، باکو، بغداد، نجف و مدینه از فرودگاه تبریز انجام می شود.
فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز بزرگترین فرودگاه ناحیه شمال غرب ایران است که به صورت ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به ‌جهت واقع شدن در نزدیکی مرز و کریدور هوایی ایران به اروپا و آسیای میانه از اهمیت بالایی برخوردار است.
فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی در ارتفاع یک هزار و ۴۹۴ متری از سطح دریا قرار گرفته و در زمینی به ‌مساحت ۴۲۰ هکتار احداث شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.