نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رعایت استانداردها در جامعه موجب افزایش درآمد ملی می شود، گفت: استانداردهایی که به نفع مردم است باید رعایت شوند.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در همایش تجلیل از واحدهای نمونه و برگزیده استاندارد استان، با اشاره به اینکه ۲۲مهر ماه، مصادف با روز جهانی استاندارد نام گذاری شده است، اظهار کرد: کلمه ی استاندارد در فرهنگ تجارت و کسب و کار به زبان مشترک ملت ها تبدیل شده و در کشور ما با بیش از ۸۰سال سابقه با تلاش مدیران و کارشناسان دلسوز،  دستاوردهای فراوانی کسب کرده است.

  وی افزود: استاندارد سازی تنها در مقوله ی صنعت خلاصه نمی شود بلکه بسیاری از زوایای زندگی و تمامی فعالیت های فردی و اجتماعی افراد را در بر می گیرد و مردم در جامعه اسلامی باید استانداردهای اخلاقی، حقوقی، آموزشی، بهداشتی و زیست محیطی را در کنار صنعت رعایت کنند.  

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با خطاب به  رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، افزود: امیدوارم سازمان ملی استاندارد ایران با همکاری سازمان محیط زیست کشور، چاره ای به وضعیت بحرانی دریاچه ی ارومیه بیاندیشند، چرا که استاندارد سازی در تمامی زمینه ها از جمله مسائل زیست محیطی جزو ضرورت ها تلقی می شود.  

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی نسبت به بحث استانداردسازی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی دارند، اظهار کرد: در سیاست های ابلاغی کشور، موضوع توسعه و ترویج استاندارد درج شده و به اهمیت آن تاکید شده است، چرا که استاندارد با موضوعاتی اعم از صادرات، واردات و بهینه سازی مصرف انرژی به طور مستقیم و غیر مستقیم با مسئولیت های سازمان ملی استاندارد مرتبط است.     وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ استاندارد در جامعه گسترده شود، اظهار کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های رسانه ای کشور مانند صدا و سیما و آموزش و پرورش در راستای ارتقای فرهنگ استاندارد استفاده کنیم و با فرهنگ سازی به جایگاهی برسیم که مردم در حین خرید کالایی، قبل از توجه به قیمت جنس، به نشان استاندارد آن توجه کنند.

  وی ادامه داد: استاندارد تامین کننده ی امنیت مصرف کنندگان بوده و با ایمنی و سلامت مردم سرو کار دارد، اعتماد سازی نیز یکی از اهداف اصلی استاندارد است که با ایجاد اعتماد و زیر بنای استاندارد، می توان محصولاتی با کیفیت، ایمنی، کارآیی و اطمینان بخشی به مردم ارائه داد.


وی با بیان اینکه استاندارد راهی است که با حفظ کیفیت، سلامت، ایمنی و امنیت کالاها می تواند زندگی خوبی برای انسان ها رقم بزند، یادآور شد: در دنیای امروزی انتظارات مردم از استاندارد افزایش یافته است و امیدوارم سازمان های استاندارد کشور چالش های به وجود آمده مانند مسائل زیست محیطی، انرژی و فناوری اطلاعات را با تدابیر و همکاری های لازم حل کنند.   
 
حجت الاسلام آل هاشم  ادامه داد: کشور ما به عنوان کشوری در حال توسعه و مستقل در دنیا مطرح شده است و دشمن سعی می کند با اعمال تحریم ها دست ما را از بازارهای بین المللی و جهانی کوتاه کند که در این شرایط رعایت استانداردها در سطح ملی و جهانی اعتماد سازی ایجاد می کند و راهی برای ورود به بازارهای بین المللی محسوب می شوند.      
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.