به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، رییس هیات مدیره انجمن دانش آموخته های تئاتر تبریز در آئین افتتاح این تشکل در خانه هنرمندان تبریز گفت: کار تشکیل این انجمن از تیر 95 شروع و با همکاری فرمانداری تبریز، هیات موسس آن تشکیل و در مدت 9 ماه به طور رسمی ثبت شد.
علی فتوحی، افزود: در انتخابات اعضای این انجمن، جمال حسین پور توانا به عنوان مدیرعامل، علی فتوحی رییس هیات مدیره، سیروس مصطفی نایب رییس، رامین ریاضی خزانه دار و فتحی پور نیز عضو دیگر هیات مدیره این تشکل انتخاب شدند.
وی هدف از تشکیل این انجمن را جذب افراد دانش آموخته و مستعد تئاتر تبریز و ایجاد هماهنگی در برنامه های مختلف عنوان و اظهار کرد: جذب و افزایش مخاطبان تئاتر، نهادینه کردن تئاتر در جامعه و کارآفرینی برای دانش آموخته های این رشته از اهداف تشکیل این انجمن است.
رییس هیات مدیره انجمن دانش آموخته های تئاتر تبریز برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی و جشنواره های مختلف نمایشی، چاپ نشریات تخصصی، جذب حامیان مردمی برای این رشته ی هنری و برقراری ارتباط دوسویه با گروه های دولتی و غیردولتی ملی و بین المللی را از دیگر اهداف این انجمن اعلام کرد.
مدیرکل کتابخانه های آذربایجان شرقی و از اساتید قدیمی تئاتر تبریز نیز در این آئین با اشاره به سیاست های حمایتی دولت برای تاسیس تشکل های مردمی گفت: هنوز نیز بدنه ی هنرهای نمایشی کشور از زخم انحلال تشکل های تئاتری در اواسط دهه 80 رنج می برد.
شهرام خدایی، افزود: در برهه ای از زمان 400 انجمن نمایشی فعال در کشور وجود داشت که در سال 85 همه آن ها و بسیاری از تشکل های مردم نهاد دیگر تعطیل شد.
وی با نقد سیاست های نادرستی که منجر به رکود تشکل های مردمی و در نتیجه حوزه فرهنگ و هنر در آن دوران شد، اظهار امیدواری کرد: با سیاست های در پیش گرفته شده در دولت جدید، حوزه فرهنگ و هنر ایران زمین بار دیگر شاهد شکوفایی‌ و بالندگی شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.