اولین دانش آموخته ی رشته ی فوق تخصص نورولوژی کودکان در تبریز گفت: رشته ی فوق تخصصی نورولوژی کودکان با هدف درمان اختلالات عصبی افراد زیر 18 سال ایجاد شده است.

دکتر شهرام صادق وند، در گفت و گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با ارائه ی توضیحاتی در خصوص این رشته ی نوپا گفت: حدود دو سال از تاسیس رشته ی فوق تخصصی نورولوژی کودکان در تبریز سپری می شود و بنده عنوان اولین دانش آموخته ی این رشته موفق به فارغ التحصیلی در رشته ی فوق تخصص اعصاب کودکان در تبریز شدم.
وی با اشاره به این که نیاز شدیدی به منظور تاسیس این رشته در تبریز احساس می شد، گفت: با توجه به این که کودکان جزو قشر آسیب پذیر و تاثیرگذار جامعه به شمار می آیند و نظر بر این که کودکان، آینده سازان کشور هستند؛ توجه بیش از پیش به آنان باید مورد توجه همه ی مسئولان ذی ربط قرار گیرد و پزشکان فوق تخصص کودک در تبریز و به ویژه مرکز آموزشی و درمانی کودکان طی سال های اخیر، اقدامات شایان تقدیری را در این خصوص انجام داده اند.
وی افزود: طی سال های اخیر، مساعدت و تلاش های مدیرگروه بیمارستان کودکان زمینه ی پیشرفت همه جانبه اعم از نرم افزاری، توسعه ی فیزیکی و تربیت نیروهای تخصصی و فوق تخصصی را در مراکز درمانی کودکان فراهم کرد.
این فوق تخصص اعصاب اطفال با اشاره به تلاش های چند ساله ی ریاست بخش اعصاب بیمارستان کودکان گفت: افتتاح بخش الکتروانسوفالوگرافی یا EEG بیمارستان کودکان برای درمان تشنج های مقاوم به درمان از جمله ی این اقدامات به شمار می آیند که گام مثبتی در درمان تنشج های مقاوم به درمان کودکان محسوب می شود. 
صادق وند با اشاره به حوزه ی تخصصی یک فوق تخصص نورولوژی کودکان تاکید کرد: فوق تخصص اعصاب کودکان با تمامی افراد زیر 18 سالی سروکار دارد که دچار تشنج یا اختلالات عصبی هستند و در مجموع حوزه ی کار با کودکان و نوزادان از درمان اختلالات بزرگسالان مجزا و متفاوت است. امیدواریم با تاسیس این رشته ی نوپا شاهد بهبود روزافزون خدمات رسانی به بیماران باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.