مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: صنایع هماهنگ با محیط زیست یکی از محورهای دستیابی به توسعه پایدار و متوازن است.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  حمید قاسمی در بازدید و بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان ورزقان اظهار کرد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال"اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال"  سازمان حفاظت محیط زیست کشور تمام توان خود را در راستای حل مسائل و مشکلات زیست محیطی واحدهای صنعتی و معدنی استان بکار می گیرد.
 
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به موضوعات زیست محیطی، افزود: صنایع آلاینده استان طی چهار سال گذشته کاهش 49 درصدی داشته است و این در سایه پایش های شبانه روزی و ارائه راهکارهای فنی و تخصصی کارشناسان این اداره کل به واحدها بوده است.
 
قاسمی بیان کرد: با همدلی و تعامل خوبی که بین صنایع و این اداره‌کل وجود دارد، اقدامات خوب و ارزنده‌ای در سال‌های اخیر در خصوص محیط زیست  استان صورت گرفته و شاهد کاهش محسوس آلودگی هوا در کلانشهر تبریز هستیم.
 
وی افزود: صنایع استان به عنوان صنایعی متعهد به مسائل زیست محیطی و حامیان اصلی حفاظت محیط زیست هستند و خود را جدا از این مجموعه نمی‌دانند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:  این اداره‌کل از تمام برنامه‌های زیست محیطی صنایع حمایت می‌کند و آماده همکاری است.
 
گفتنی است؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی به همراه فرماندار شهرستان ورزقان و تعدادی از مسئولان شهرستانی از محل جدید شهرک صنعتی تخصصی مس و معدن زرکاوان ارسباران بازدید و مسائل و مشکلات این واحدها را بررسی کردند.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.