سیدعلی موسوی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه کشاورزی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ضرورت تفکیک و ساماندهی راه های بین مزارع برای توسعه بخش کشاورزی، از اختصاص دو میلیارد ریال برای این موضوع خبر داد.
وی همچنین با ابراز نارضایتی از بالا بودن مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان گفت: بیش از 70 درصد آب های سطحی موجود در شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود که توسعه آبیاری تحت فشار در شهرستان ضروری است.
وی با یادآوری بحران آب در منطقه و تاکید بر صرفه جویی آب، خاطر نشان کرد: دستگاه های متولی به صورت جهادی در مدیریت، اصلاح الگوی مصرف و کشت در شهرستان وارد عمل شوند.
فرماندار بستان آباد با توجه به جدی بودن بحران آب خواستار بررسی تمامی ابعاد بحران آب در همه کارگروه ها در راستای فرهنگ سازی چگونگی مصرف شد.
موسوی اظهار کرد: بیش از یک هزار و 700 حلقه چاه در شهرستان وجود دارد که تنها برای 135چاه کنتور هوشمند مصرف نصب شده و در ماه های آینده نیز 235 حلقه چاه دیگر به کنتورهای هوشمند مجهز خواهند شد.
وی با اشاره به کاهش تولید گندم شهرستان در سال جاری،گفت: در سال گذشته تولید گندم شهرستان 41 هزار تن بود که امسال این میزان به دلیل سرمازدگی و خشکسالی به 30 هزار تن کاهش یافته است.
فرماندار بستان آباد افزود: خرید تضمینی گندم امسال به علت کاهش تولید و سرمازدگی پنج هزار تن است.
شهرستان بستان آباد با حدود 100 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق تبریز واقع است.
خبرنگار: علی کبیر ** انتشار: رستگار
7239/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.