سیدعلاءالدین نقیبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت، با پیگیری های دادستان و کمک های خیران، 24 زندانی محکوم مالی با پرداخت سه میلیارد و 133 میلیون ریال از زندان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.
وی ادامه داد: در بخش کمک های غیرنقدی نیز، پنج سری بسته غذائی به ارزش یک میلیارد و 622 میلیون ریال به خانواده های نیازمند زیر پوشش این انجمن ارائه و سه سری جهیزیه به ارزش 70 میلیون و 370 هزار ریال به نوعروسان این خانواده ها اهدا شده است.
نقیبی اضافه کرد: در این مدت نیز برای کمک به پرداخت برخی هزینه های زندگی از جمله قبوض خدماتی و هزینه کفن و دفن خانواده های زندانیان، 271 میلیون و 854 هزار ریال و در جهت کمک به زندانیان بدون ملاقات و نیازمند نیز 20 میلیون و 760 هزار ریال از سوی این انجمن کمک نقدی شده است.
وی با اشاره به حمایت این انجمن از دانش آموزان خانواده های نیازمند زیرپوشش گفت: در 6 ماه اول سال جاری، بسته فرهنگی و حمایتی از جمله پرداخت کمک هزینه تحصیلی و لوازم التحریر و نوشت افزار و البسه به ارزش 399 میلیون و 940 هزار ریال در بین دانش آموزان توزیع شده است.
وی افزود: پرداخت 65 میلیون و 980 هزار ریال کمک هزینه درمانی، 52 میلیون و 400 هزار ریال هزینه برای اجرای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و مذهبی و 125 میلیون و 670 هزار ریال برای برنامه های آموزشی در داخل بندهای زندان از جمله کمک هایی است که توسط این انجمن انجام شده است.
نقیبی با اشاره به اشتغال زایی در بین زندانیان و محکومان زندان مراغه ادامه داد: در این مدت، 220 میلیون ریال دستمزد و هزینه برای حرفه آموزی و اشتغال زایی مددجویان از سوی این انجمن پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: تامین تجهیزات اتوماسیون اداری به ارزش 158 میلیون ریال و نیز فعالیت های فرهنگی و تبلیغی برای جذب کمک های خیران این شهرستان با 128 میلیون ریال اعتبار در این مدت از سوی این انجمن انجام شده است.
*** درآمدزایی و جذب کمک 7.1 میلیارد ریالی توسط انجمن حمایت از زندانیان مراغه
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه همچنین گفت: در 6 ماه اول امسال، هفت میلیارد و 156 میلیون ریال از طریق حمایت های نقدی و غیرنقدی خیران و همچنین درآمدزایی انجمن برای حمایت از مددجویان زیرپوشش جمع آوری شده است.
نقیبی افزود: در این مدت، پنج میلیارد و 776 میلیون ریال از سوی خیران این شهرستان برای حمایت از خانواده ها و مددجویان زیرپوشش این انجمن به صورت نقدی و غیرنقدی کمک شده است.
وی اضافه کرد: همچنین یک میلیارد و 380 میلیون ریال از محل فعالیت های اقتصادی انجمن از جمله تولید و فروش فرش ابریشمی، اجاره مغازه و کیوسک های عریضه نویسی و صنایع دستی برای حمایت از مددجویان و خانواده های آنان در این مدت جمع آوری شده است.
نقیبی با بیان اینکه برخی از افراد به دلیل بدهی های اندک و جزئی در زندان به سر می برند از آمادگی این انجمن برای دریافت کمک های نقدی مردم برای آزادی زندانیان خبرداد و گفت: شماره کارت بانکی این انجمن به شماره 6037991899910743 نزد بانک ملی و شماره کارت بانکی 6274121940030935 نزد بانک اقتصاد نوین این شهرستان آماده دریافت این کمک هاست.
بیش از 400 خانواده زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر همچنین تعدادی از افراد سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه بسر می برند از کمک ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مند هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.