فیروز رضاییان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال تحصیلی جدید 2 هزار و 500 دانش آموز در 120 مدرسه شهرستان خداآفرین توسط 390 معلم تحصیل می کنند.
وی به تقارن بهار تعلیم و تربیت با هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری ماه محرم اشاره کرد و گفت: امنیت، آرامش و عزت و عظمت امروز کشورمان را مدیون رشادت ها و دلاوری های رزمندگان و خون شهدا هستیم و این تقارن فرصت مغتنمی است تا ارزش ها و آرمان های آنان را به دانش آموزان تبیین کنیم.
رضاییان در تشریح عملکرد آموزش و پرورش شهرستان خداآفرین در دوسال اخیر گفت: کسب رتبه برتر استانی در مسابقات قرآن وعترت، رتبه سوم کشوری در پایه دهم علوم تجربی در آزمون های پیشرفت تحصیلی، رتبه هفتم کشوری در پایه چهارم علوم تجربی در آزمون های پیشرفت تحصیلی و کسب رتبه یازدهم کشوری در پایه دهم انسانی در آزمون های پیشرفت تحصیلی از جمله این دستاوردهاست.
وی ادامه داد: کسب رتبه بیست و چهارم کشوری در پایه سوم انسانی در آزمون های پیشرفت تحصیلی، کسب رتبه دوم استانی در اسکان مهمانان نوروزی، راهیابی دانش آموزان هنرستانی به مرحله کشوری در مسابقات علمی وعملی و کسب مقام کشوری در موضوع 'دل نوشته' از دیگر افتخارات آموزش و پرورش خداآفرین در دو سال اخیر است.
وی افزود: امسال با کمک خیران و با همکاری مسئولان و شوراها، مدارس این شهرستان به سیستم گرمایشی و سرمایشی پیشرفته مجهز شد.
رضاییان گفت: در سال جدید با اخذ مجوز 5 رشته انشعاب، تمام مدارس شهرستان به سیستم روشنایی برق مجهز شده اند.
وی همچنین از تجهیز خانه معلم، هوشمندسازی مدارس، تجهیز مدارس شبانه روزی، رنگ آمیزی مدارس و نیز تجهیز آزمایشگاه های مدارس در این شهرستان خبر داد و افزود: با تشکیل جلسات مشاوره متعدد و دعوت از نخبگان و دانشگاهیان با محوریت کنکور، امسال 15 نفر از دانش آموزان وارد دانشگاه های کشور شدند.
مدیر آموزش و پرورش خداآفرین با ابراز رضایت از تلاش های مدیران و معلمان این شهرستان در اجرای پروژه مهر امسال گفت: دانش آموزان در فضای آموزشی مجهز و با نشاط وارد کلاس های درس شدند.
شهرستان خداآفرین با 35 هزار نفر جمعیت در 210 کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع شده است.
خبرنگار: الهام جوادزاده**انتشار: عزیزی راد
7468/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.