به گزارش ایرنا، این استودیو به عنوان اولین استودیوی تخصصی قرآنی شمالغرب کشور با صرف حدود 7 میلیارد ریال اعتبار در موسسه مهد قرآن امام صادق (ع) آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین بهره برداری از این استودیو گفت: ساخت برخی بنیادها و بناها در کشور به قدری بابرکت است که شعاع نورانی آن ها به تمام نقاط کشور نیز می رسد.
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، افزود: استودیوهای قرآنی از زیرساخت های لازم برای تولید آثار ارزشمند قرآنی و معنوی و اشاعه آن در سطح فضاهای مجازی و حقیقی در سطح کشور و دنیا است.
وی اظهار کرد: در این راستا کارهای زیربنایی خوبی در کشور آغاز شده تا با افزایش این زیرساخت ها، خدمات بهتری به مردم و علاقه مندان به فعالیت های قرآنی ارایه شود.
حجت الاسلام حشمتی ادامه داد: هر چقدر فرهنگ قرآنی در جامعه نشر یابد، به همان اندازه زندگی مردم توام با آرامش و با عزت می شود و هرچقدر از قرآن فاصله بگیریم معیشت و زندگی ما دچار مشکل می شود.
امام جمعه تبریز نیز در این آئین با بیان اینکه در ارتباط با قرآن به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده ایم، گفت: تمام کوچه، محله، در و دیوار شهرها باید آکنده از فضای قرآنی باشد.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور افزود: سهم استان و دستگاه ها از این تعداد باید مشخص و برنامه ریزهای لازم در این راستا انجام شود.
وی اظهار کرد: در موسسه های قرآنی علاوه بر انجام فعالیت های قرآنی باید نوجوانان و جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.
رئیس دبیرخانه کمیسیون های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور نیز در این آئین با اشاره به مراحل ساخت و راه اندازی سومین استودیوی تخصصی قرآنی کشور در آذربایجان شرقی گفت: هدف از راه اندازی این استودیوها تولید آثار کیفی و محتوایی صوتی و تصویری قرآنی است.
محمدمهدی عزیززاده افزود: همه مراحل ساخت و بهره برداری این استودیو توسط مهندسان ایرانی انجام شده است و در طراحی آن کمتر از دیوارهای موازی استفاده شده، بلکه بجای آن از دیوارهای زاویه دار برای جلوگیری از برگشت صداهای مزاحم استفاده شده است.
وی اظهار کرد: در این استودیو از حرفه ای ترین سیستم و پیشرفته ترین نرم افزارهای دنیا استفاده شده و این تجهیزات امکان مدیریت 11 صدای مجزا را در این استودیو فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، رئیس دبیرخانه کمیسیون های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور با اشاره به ویژگی های خاص این استودیو، یادآوری کرد: این استودیو با بیش از 7 میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شده تا به یکی از قطب های مهم تولید آثار تصویری و صوتی قرآنی در کشور تبدیل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این آئین گفت: فعالیت های قرآنی این استان از چند دهه گذشته آغاز و به سرمشقی برای کشور و استان های همجوار تبدیل شده است.
محمد محمدپور با اشاره به فعالیت موسسه ها و مجامع قرآنی و حضور فعال افراد زیادی در این عرصه در استان افزود: این موسسه ها و افراد با تعمق و تدبر در قرآن، مسیر را برای خود و دیگران هموار می کنند.
وی یادآوری کرد: هم اکنون 60 موسسه قرآنی در استان برای تربیت علاقه مندان به فعالیت های قرآنی فعالیت می کند.
رئیس موسسه مهدقرآن آذربایجان شرقی نیز در این آئین با اشاره به تربیت 170 هزار فعال و حافظ قرآنی گفت: بیش از 6 هزار مربی قرآنی نیز برای تربیت علاقه مندان به فعالیت های قرآنی تربیت شده اند.
رحیم وظیفه شعاع افزود: مراحل ساخت مهد قرآن امام صادق (ع) از چهار سال قبل آغاز شده بود و امسال به بهره برداری رسید و 60 کودک پیش دبستانی نیز جذب شده است.
وی یادآوری کرد: این موسسه به علت برخورداری از زیرساخت های قوی به استودیوی تخصصی قرآنی کشور برای تولید برنامه های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی مجهز شده است.
به گزارش ایرنا در این آئین همچنین از ساختمان مهدقرآن امام صادق(ع) آذربایجان شرقی در شهرک اندیشه تبریز بهره برداری شد.
گزارش خبری از: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.