به گزارش ایرنا، امیر تقی زاده روز چهارشنبه در همایش ازدواج آسان و پایدار در ملکان با اعلام اینکه طرح ضربتی اعطای تسهیلات ازدواج از مردادماه شروع شده است، گفت: 17هزار زوج تنها در مردادماه امسال از این تسهیلات بهره مند شدند.
وی با اشاره به اینکه طرح ضربتی تسهیلات ازدواج تا پایان شهریور ماه امسال ادامه دارد پیش بینی کرد: 34هزار نفر ثبت نام کنند.
تقی زاده همچنین از ارائه تسهیلات ارزان و تخفیف تا 70درصد برای مزدوجین جوان در زمینه خرید لباس عروس و سفره عقد خبرداد و افزود: از ابتدای امسال تا زمان حاضر 2800 زوج در استان از این تسهیلات استفاده کردند.
وی با هشدار در زمینه افزایش طلاق در کشور گفت: متاسفانه آمار طلاق در استان آذربایجان شرقی هم رو به افزایش است.
تقی زاده با اشاره به اینکه در سال 85 از هر 11ازدواج در این استان یک مورد منجر به طلاق شده است، افزود: این آمار در سال 95از هر 4مورد ازدواج یک طلاق شد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی یکی از دلایل طلاق در استان را ازدواج در سن پایین عنوان کرد و گفت: آذربایجان شرقی در زمینه ازدواج در سنین 10تا 15سال رتبه دوم کشور را داراست.
تقی زاده میانگین سن ازدواج در استان را در مردان 29و در زنان 23سال اعلام کرد و گفت: این آمار در ملکان 28 سال در مردان و22 سال در زنان است.
شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در فاصله 155کیلومتری تبریزمرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار: منجمی** انتشار: انصاری
7228/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.