به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این جشنواره به منظور ارج نهادن به تلاش هنرمندان چاپ باتیک (کلاقه ای) و ارتقای کیفی تولیدات باتیک استان در شهریور سال جاری برگزار می شود.
وی با بیان اینکه هر شرکت کننده می تواند 4 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارایه کند، اظهار کرد: دریافت و تکمیل فرم اطلاعات مربوط به آثار در زمان تحویل الزامی بوده و ابعاد باتیک های ارائه شده آزاد است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، داشتن کارت شناسایی یا پروانه تولید صنایع دستی در رشته چاپ باتیک (کلاقه ای)، تولید آثار ارائه شده در 2 سال اخیر و تهیه آثار بر روی الیاف طبیعی و بصورت چاپ دستی را از شرایط شرکت در این جشنواره اعلام کرد.
آبدار با اشاره به شرایط داوری این جشنواره ادامه داد: در تمامی آثار باید نام هنرمند یا برند مربوطه توسط مهر درج و آثار باید با طرح و ترکیب بندی مناسب ارائه شود و از ترکیب رنگ و همخوانی رنگ با اثر مطابقت داشته باشد.
وی گفت: اثرها باید دارای شناسنامه اثر بوده و فرم آن در هنگام تحویل اثر توسط هنرمند تکمیل و تحویل دبیرخانه شود و آثار ارائه شده باید از نظر طرح های اجرا شده دارای اصالت باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را از 15 تا 18 شهریور از ساعت 9صبح تا 14.30 بعد از ظهر به دبیرخانه جشنواره واقع در شهر اسکو، خیابان فرمانداری، جنب هنرستان شهید ابریشمی مجتمع صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحویل دهند.
آبدار با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره از دریافت آثاری که بعد از مهلت مقرر ارائه شود، معذور است. افزود: مراسم افتتاحیه و اعطای جوایز به برندگان این جشنواره روز چهارشنبه 22 شهریور انجام و به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا می شود.
چاپ کلاقه‌ای یا باتیک از روش های چاپ بر روی پارچه است که در کشورهایی مانند اندونزی، تایلند، سریلانکا، هند و ایران از قدیم کاربرد داشته و این روش در ایران بیشتر در تبریز و اسکو رواج دارد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.