به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، داود قاسم زاده گفت: تلف شدن ماهی ها بر اثر فعالیت های معدنی کشور ارمنستان در پایین دست سد خداآفرین و در فاصله بیش از 100 کیلومتری از محل فعالیت های معدنی منتفی است .
وی ادامه داد: محل تلف شدن ماهی در حد فاصل سد خداآفرین و پل شکسته خداآفرین است و بالادست سد خداآفرین هیچ گونه اتلاف ماهی مشاهده نشده است.
قاسم زاده با اشاره به انجام نمونه برداری های اختصاصی گفت: نمونه برداری های لازم جهت بررسی های علمی و اعلام نظر، توسط اداره کل دامپزشکی انجام یافته که به محض اتمام آنالیز، نتایج به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی افزود: آب رودخانه ارس به لحاظ اهمیت آن به صورت فصلی و با دقت کافی مورد نمونه برداری و آنالیز توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار می گیرد و در صورت مشاهده هر گونه آلودگی موضوع پیگیری می شود.
دبیر شورای اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست از برخورد قاطع با متخلفان زیست محیطی خبر داد و افزود: این اداره کل بر اساس وظیفه قانونی موضوع اتلاف ماهی های رودخانه ارس را پیگیری کرده و به طور قطع با متخلفان برخورد قضایی معمول خواهد داشت .
بر اساس این گزارش در روزهای گذشته در حدود سه هزار قطعه ماهی در رودخانه ارس پایین دست سد خداآفرین تلف شده است.
رود ارس از کوه‌های بینگول منطقه آناتولی ترکیه سرچشمه گرفته و در مرز ترکیه و ارمنستان به رود آرپا چای پیوسته و سپس مرز مشترک نخجوان را بطول ۱۱ کیلومتر ترسیم کرده و پس از گذر از مرز ایران و نخجوان، از مرز میان ایران و ارمنستان عبور کرده و دوباره مرز مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان را شکل داده و در منتهی‌الیه شمالی استان اردبیل (شهرستان پارس‌آباد) وارد جمهوری آذربایجان گشته و به رودخانه کورا می‌ریزد.
این رود ۱۰۷۲ کیلومتر طول دارد و از طولانی‌ترین رود داخلی ایران، یعنی کارون طولانی‌تر است.
تنظیم و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.