به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار با هیات امنا و فعالان فرهنگی مساجد محله ولیعصر و نمازگزاران مسجد الصادق این محله، اجرای برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و اجتماعی توسط مساجد برای اهالی مناطق مختلف شهر را امری ضروری و مهم خواند و افزود: با توجه به هجمه های وسیع دشمنان علیه مردم و به ویژه جوانان ایران اسلامی، مساجد می توانند نقش بسیار اثرگذار در مقابله با تهدیدات نرم دشمنان باشند.
وی ، بصیرت افزائی را جزو اولویت های اصلی برنامه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انجمن ها، پایگاه ها و هیات امنای مساجد برشمرد و یادآور شد: باید توجه داشت که امروز بصیرت به معنی شناخت لحظه ها و عمل به موقع، سرلوحه تمامی برنامه ها باشد، زیرا نبود بصیرت میان مردم باعث می شود ناخودآگاه به سمت بی بصیرتی سوق داده شده و مسیری را طی کنیم که دشمن می خواهد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه برنامه های سنتی در مساجد به دلیل تغییر شرایط موجود نمی تواند پاسخگوی نیازهای اقشار مردم به خوص جوانان باشد، خواستار طراحی، تدوین و اجرای برنامه های نو و ابتکاری جهت جلب توجه احاد مختلف مردم شد و در عین حال توصیه کرد، نباید نسبت به برنامه های سنتی بی توجهی کامل شود.
وی، حضور نوجوانان و جوانان در مساجد را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه اعضای هیات امنا، ریش سفیدان و مسئولان پایگاه ها و انجمن های اسلامی باید در این زمینه پیش قدم باشند، اظهار کرد: اینکه به بهانه شلوغ کاری های دوران کودکی، نوجوانی و جوانی مانع حضور آنها در مساجد شویم به هیچ عنوان روشی منطقی و درست نیست.
آل هاشم ادامه داد: فردای جامعه ما نیازمند نوجوانان و جوانان امروز است و اگر ما در جلب این مجموعه به مساجد غفلت کنیم، بدون تردید دشمنان اسلام و انقلاب آنها را از ما دور خواهند کرد.
وی، مسایل فرهنگی و تهدیدهای نرم دشمنان را چالش اصلی و مهم کشور خواند و افزود: جنگ نرمی که دشمنان علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده اند بسیار خطرناک تر از جنگ نظامی است چون بدون سر و صدا و به صورت آرام بنیان خانواده ها را درگیر کرده و پایه های نظام را سست می کند، بنابراین برای مقابله با چنین توطئه هایی ، تلاش های فرهنگی عظیم لازم است که خاستگاه اصلی آن مساجد می باشد.
امام جمعه تبریز، ترویج فساد و فحشا، اعتیاد، مدگرائی و ترویج آن در جامعه و ایجاد بدبینی نسبت به آینده و مسئولان نظام را از جمله ترفندهای جنگ نرم دشمنان علیه مردم ایران بیان کرد که از طریق صدها کانال و رسانه های گروهی و فضاهای مجازی هدایت و منتشر می شود.
آل هاشم، حرکت بر مدار وحدت، یکدلی و همدلی را لازمه موفقیت مساجد در اجرای برنامه های موثر فرهنگی بیان کرد و گفت: جای خوشحالی است که این عناصر در مساجد منطقه ولیعصر تبریز وجود دارد که اجرای برنامه های گوناگون فرهنگی و عقیدتی در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی گویای این مطلب است.
به گزارش ایرنا، مسئول پایگاه مقاومت بسیج مسجد الصادق نیز در ابتدای این دیدار با ارایه گزارشی از عملکرد این مجموعه، گفت: منطقه ولیعصر به دلیل شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی دارای حساسیت های ویژه ای است که اجرای برنامه های فرهنگی موثر و عمیق را طلب می کند.
روح الله اسمعیل پور افزود: بر همین اساس برنامه های فرهنگی در ایام خاص ملی و مذهبی را به بیرون از مساجد برده ایم که بر اساس برآوردهای انجام شده نتایج بسیار خوب و موثری را در بین اقشار مختلف داشته است.
وی از وجود 23 جوان مخترع و مبتکر استانی و ملی در منطقه ولیعصر خبر داد و گفت: تلاش برای جذب و جلب جوانان و نوجوانان نخبه علمی، ورزشی و فرهنگی یکی از اهداف اصلی پایگاه مقاومت بسیج مسجد الصادق است که برگزاری نمایشگاه های محله ای جزو رئوس برنامه های کمیته علمی قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، محله ولیعصر تبریز در منطقه مرفه نشین شمال شرقی کلانشهر تبریز واقع شده که در طول دوران دفاع مقدس 250 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
شهیدان وحید نومی گلزار، عباس عبدالملکی و صادق عدلت اکبری نیز از شهدای مدافع حرم منطقه ولیعصر تبریز هستند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.