به گزارش خبرآنلاین از بتریز، مینو امیرقاسمی، محقق و نویسنده بنام تبریزی عصر روز چهارشنبه اول شهریور در آئین افتتاح نمایش پاشا با تاکید بر ارزش و جایگاه نمایش پاشا گفت: یقین دارم پاشا در ردیف آثار موفق قرار خواهد گرفت.
وی افزود: کارها و آثار زیادی با نام خدا شروع می شود اما هیچکس از نتیجه و بازخورد آن توسط مخاطبان باخبر نیست اما ما حتم داریم که پاشا از جمله آثار موفقی خواهد بود که نتیجه تاثیرگذار و مطلوبی خواهد داشت.
امیرقاسمی اضافه کرد: افراد و قهرمانان کثیری در تاریخ ما اقدامات با ارزش و مهمی در زمینه عدالت خواهی اجتماعی و اقتصادی داشته اند که این اقدامات با گذشت زمان به فراموشی سپرده می شود اما راه حل مناسب برای جلوگیری از این اتفاق ثبت و به اجرا کشیدن آنهاست که موجب حک شدن این اقدامات در ذهن عموم می شود.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، گفت: همت و تلاشی که اخیرا در زمینه تئاتر و فعالیت های فرهنگی از این قبیل وجود داشته است از ارزش بالایی برخوردار بوده و نشان دهنده هوشمندی و لیاقت اصحاب فرهنگ و هنر است.
وی ادامه داد: ما باید ضمن فراموش نکردن سرگذشت اسطوره های تاریخ خود راهشان را ادامه داده و با الگوبرداری و بسط فرهنگ کهن دیار آذربایجان از به فراموشی سپرده شدن اساتید و قهرمانان تاریخ خود جلوگیری کنیم.
محمدپور اضافه کرد: البته برای رقم زدن روزها و آینده ای درخشان تر برای تئاتر، مردم نیز باید در حمایت از هنرمندان، اهالی فرهنگ و آثارشان سنگ تمام بگذارند.
در ادامه این مراسم، حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در رابطه با فعالیت های هنری اخیر استان در زمینه تئاتر و نمایش، گفت: از موج هنری ایجاد شده در استان لذت می برم اینکه در هر فصل شاهد ساخت و اجرای آثاری برای بزرگداشت و یادآوری هویت آذربایجان هستیم واقعا لذت بخش و خوشایند است.
وی ادامه داد: متاسفانه ما با وجود داشتن ریشه کهن و تاریخ افتخارآمیز در معرفی تاریخ و سرگذشت سرزمین خود کم کاری کرده ایم، امروز هنرمندان طلایه داران حفظ و توسعه فرهنگ و تمدن شکوهمند پدران ما هستند که باید در این زمینه با هوشیازی و دقت گام بردارند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با تاکید بر ویژگی منحصر به فرد تئاتر اذعان کرد: تماشای تئاتر مانند داروی روح انسان هاست چرا که در این نمایش ها برخلاف فیلم های سینمایی و تلویزیونی ارتباط مستقیم تماشاگر و هنرمند باعث افزایش تاثیر آن می شود.
آذرنیا در رابطه با اجرای آثار و نمایشنامه های خارجی خاطرنشان کرد: باز نشر تاریخ و نوشته های خارجی خوب است اما آثاری در زمینه تاریخ و هویت سرزمین و آذربایجان در الویت قرار دارد چرا که شناسایی و آگاهی قدمت و تاریخ مردم و میهن خود از ضرورت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: برای مثال یکی از مواردی که در تاریخ آذربایجان اهمیت داشته است غیرت مردمان آن است که در آثار با ارزش و موفقی چون پاشا هم این مورد به چشم می آمد.
گفتنی است، نمایش پاشا به نویسندگی «اکبر شریعت» و کارگردانی «نازیلا ایران زاد بنام» و آهنگسازی شاهرخ پناهی فرد از اول تا 17 شهریور در محل سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز اجرا می شود.

 

پاشا

پاشا

پاشا

پاشا

پاشا

پاشا

پاشا

پاشا

پاشا

پاشا

پاشا

پاشا

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 723392
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.