مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: به همت کانون گردشگری معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان، دوازدهمین دوره اردوهای علمی- فرهنگی "ایران مرز پرگهر" برگزار شد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، امین بزاز بنابی در این خصوص اظهار کرد: این طرح از جمله طرح‌های فرهنگی برجسته‌ای بوده که مورد استقبال خوب دانشجویان قرار گرفته است. این طرح با هدف آشناسازی دانشجویان و دانشگاهیان با دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در زمینه‌های علمی- فرهنگی، فنی، مهندسی و پزشکی توانسته است گامی هدفمند در مسیر تقویت روحیه خودباوری در میان این قشر بردارد .

وی افزود: در طراحی و اجرای "اردوهای ایران مرز پرگهر" تلاش شده تا با ارائه مدلی مناسب از بازدید علمی و متناسب با رشته‌های تحصیلی، دانشجویان از بناهای فرهنگی و تاریخی و پروژه‌های صنعتی بازدید کنند تا شناختی به صورت رو در رو و بی‌واسطه با "ایران تاریخی" و "ایران امروز" شکل گیرد و نکته مهم اینکه اینگونه شناخت‌های بیواسطه از درجه بالای روایی و اصالت برخوردار است که در نتیجه خودآگاهی تاریخی در دانشجویان ایجاد می‌شود که ضمن آشنایی دانشجویان با هویت‌های اصیل(در برابر هویت‌های کاذب و گاه مخرب)، اعتماد به نفس آنها را برای ساختن ایران امروز بر پایه دستاوردهای ایران دیروز ایجاد میکند. این غایت دستاورد این طرح است که اگر این طرح با کیفیت و کمیت بیشتری صورت پذیرد زمینه‌ساز بسیاری از اتفاق‌های خوب آینده خواهد بود .

وی ادامه داد: در اردو های برگزار شده جمعی از دانشجویان دانشگاه های تبریز از برخی از مراکز صنعتی و تولیدی منطقه آزاد ارس و شهر جلفا ( کارخانجات تولید ماکروفر، نساجی، تولید لوازم بهداشتی و آرایشی و تولید روسری) بازدید کرده و با پتانسیل های آن مناطق آشنا شدند . Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.