اعضای گروه تئاتر آینا که موفق به کسب جایزه بهترین نمایش فستیوال بین‌المللی «کستنبورگ بانیالوکا» شده بودند، با محمود حیدری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین دیدار و گفتگو کردند .
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، نمایش «روبینسون و کروزو» کاری از گروه نمایش آینا به کارگردانی «علیرضا کوشک جلالی» به عنوان کار منتخب تماشاگران، در بخش موضوع و پیام به عنوان بهترین نمایش فستیوال بین‌المللی کستنبورگ در کشور بوسنی هرزگوین، جوایز این بخش را اذآن خود کرد.
 
گفتنی است، این نمایش با پیام صلح دوستی به جهان توسط هیئت داوران شایسته دریافت لوح زرین شناخته شد .
 
محمود حیدری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در این دیدار ضمن تبریک به اعضای گروه آینا بابت اجرای موفق و کسب لوح زرین این فستیوال گفت: محتوا و پیام این نمایش ارزشمند، ترویج صلح و دوستی بود، از این رو هنرمندان عزیز کشورمان، سفیران صلح جمهوری اسلامی نام گرفتند.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره مروج صلح بوده است و فرهنگ صلح، دوستی و زندگی مسالمت آمیز را به خصوص در کشوری چون «بوسنی و هرزگوین» که اقوام مختلف در آن زندگی می‌کنند، ترویج کرده است.
 
حیدری با بیان اینکه، استفاده از هنر می‌تواند موثرترین عامل در ترویج فرهنگ صلح، دوستی، مدارا و شکیبایی باشد، تشریح کرد: زبان هنر، زبان مشترک میان انسان‌ها بوده و تئاتر نمونه‌ای از آن است.
 
سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین با اشاره به حضور فعال بانوان کشورمان در عرصه‌ی هنر، بیان کرد: اینگونه فعالیت‌ها به مردم بوسنی و هرزگوین و مردم جهان نشان می‌دهد، اسلامی که جمهوری اسلامی آن را تبلیغ و ترویج می‌کند، کاملا متفاوت با مسیری است که برخی گروه‌های تکفیری و افراطی به نام اسلام در آن حرکت می‌کنند، هنر و انسانیت در باور گروه‌های تکفیری جایی ندارد.
 
حیدری در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای گروه تئاتر آینا، از تمامی فعالان عرصه تئاتر در آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو  که برای حضور این گروه در فستیوال بین‌المللی تئاتر دانشگاهیان جهان در بانیالوکا حضور یافته‌اند، قدردانی کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.