رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز گفت: مسئولان شهری با هدف جلوگیری از ورود خبرنگاران به داخل مجموعه در حال احداث مقبره الشعرای تبریز در صدد فنس کشی این مجموعه بودند. 
حجت‌الاسلام رضا جعفری، در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ضمن تایید برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر دیوار کشی مقبره الشعرا تبریز اظهار کرد: شهرداری به بهانه اینکه عکس گرفتن خبرنگاران باعث آبروریزی شده و یک خطر برای تبریز 2018 محسوب می‌شود،  اقدام به حصار کشی این مجموعه کرده بود و در  حالیکه این امر منجر به از بین رفتن آثار تاریخی و فرهنگی استان می شود .         
وی تصریح کرد: تبریز در سال 2018 پایتخت گردشگری کشور های اسلامی است و امام زاده های تبریز از عمده ترین نماد های این شهر به شمار می رود اما متاسفانه مورد غفلت و بی تدبیری مسئولان امر، واقع شده و نسبت به این امر نه تنها اهتمامی ندارند بلکه مانع از آماده سازی امام زاده ها برای تبریز 2018 هستند. 
 وی ادامه داد: از جمله  یکی از این بناها امام زاده سید حمزه(ع) است که در سال 90 این حسینه را تخریب کرده اند و وعده داده بودند که تا سال 92 این امام زاده را بازسازی کنند اما هنوز به تعهدات خود عمل نکرده اند. 
حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه این امام زاده با کمترین اعتبارات می تواند بازسازی شود، افزود: همچنین اطراف امام زاده سید حمزه(ع) محصور مانده است به طوریکه مانع از ساخت و ساز در اطراف این امام زاده شده اند. 
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز با اشاره به مقبره قائم مقام فراهانی نیز گفت: با همت مسئولین مقبره قائم مقام فراهانی که  جزو اندیشمندان ایرانی محسوب می شود ، ترمیم شده و اکنون محل رجوع مردم می باشد.     وی با بیان اینکه عملیات مترو باعث تخریب کریم خان ،استاد شاگرد و مسجد آیت الله شهیدی شده است،مترو برای برخی مساجد تبریز بزرگترین آسیب را رسانده، به طوریکه درب مسجد کریم خان چهارماهه که بسته و درحال مرمت سازی است؛ امید است مسئولان برای صیانت از آثار باستانی و هویت شیعه اهتمام ویژه ای داشته باشند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.