قائم مقام معاونت بهداشت وزارت از اجرای طرح پزشک متخصص خانواده از سال آینده خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، جعفر صادق تبریزی در نشست معاون بهداشتی وزیر بهداشت در تبریز اظهار کرد: درگذشته بی مهری‎های زیادی در حق خانه‌های بهداشتی شد. به این ترتیب که تهیه‌ی اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی بسیار سخت بود.
 
وی افزود: حوزه‌ی سلامت پس از اجرای طرح تحول سلامت به طور چشمگیری متحول شد و تغییرات ملموس در حوزه‌ی بهداشت نیز قابل مشاهده است. امروزه 89 درصد پایگاه‌های سلامت فعال شده‌اند و پوشش پزشکی نیز به بیش از 90 درصد رسیده است.
 
وی تاکید کرد: صداقت، اخلاص، سبقه‌ی مدیریتی خوب بود که سبب پیشرفت شبکه‌ی بهداشت آذربایجان‌شرقی شد و این در حالی است که استان‌های پیشرو پزشک خانواده عملکرد خوبی در اجرای این طرح نداشتند.
 تبریزی گفت: امروزه این بستر فراهم شده است که بسته‌ی خدمت سلامت به طور فعال به خانواده‌ها ارائه شود. همچنین 20 میلیون نفر از جمعیت کشور از خدمات ارائه شده در بخش خصوصی بهره می‌گیرند و این از دستاوردهای نظام سلامت به شمار می‌آید.
وی با اشاره به طرح پزشک خانواده بیان کرد: متوسط جمعیت برای هر هشت هزار نفر یک پزشک است و از سال جاری پزشک متخصص به طرح پزشک خانواده افزوده خواهد شد و تا پایان برنامه‌ی ششم توسعه 1200 پزشک خانواده در کشور تربیت می‌شوند.
گفتنی است، نشست معاون بهداشتی وزیر بهداشت در مرکز مدیریت سلامت تبریز و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.