مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اعلام کرد:علی رغم کمبود اعتبارات روند عملیات تصفیه‌خانه‌های شهرهای اطراف دریاچه ارومیه با سرعت خوبی پیش می‌رود و در حال حاضر بالای 50 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده وجود دارد که اگر اعتبارات کافی تامین شود، تا اوایل سال 98، سالانه حدود 150 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ی ارومیه منتقل می‌شود. 
علیرضا ایمانلو در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان در سه محور برای احیای دریاچه ی ارومیه اقداماتی انجام داده است، اظهار کرد: در بخش توسعه‌ی شبکه ی فاضلاب در تبریز و شهرستان های حاشیه ی دریاچه ی ارومیه، سالانه بالای 90 کیلومترشبکه ی فاضلاب اجرایی می شود و پیشرفت شبکه ی فاضلاب در استان ما نسبت به متوسط  کشوری 45 درصد است. دراین رابطه شرکت آب و فاضلاب استان موفق عمل کرده است. 
ایمانلو با تاکید بر اینکه برای احیای دریاچه ی ارومیه، احداث شبکه‌ی فاضلاب شهرهای حوزه ی دریاچه ی ارومیه را به طور صدرصدی اجرایی می‌کنیم، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان عملیات خود را برای احیای دریاچه ی ارومیه از سال 94 آغاز کرده است و سعی بر این دارد که این پروژه‌ها را با سرعت بالاتری پیش ببرد. 
وی در خصوص تصفیه خانه‌های شهرستان‌های حوزه ی دریاچه ی ارومیه افزود: تصفیه‌خانه‌ی شهرستان بناب به طور کامل عملیاتی شده و تصفیه خانه‌ی شهرستان مراغه ارتقاء داده می‌شود؛ همچنین عملیات اجرایی تصفیه‌خانه‌های شهرستان ملکان در سال آتی شروع شده وتصفیه خانه‌ی شهرستان آذرشهر به طور جدی و با سرعت بالایی پیش برده می‌شود. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه در مبحث مدیریت مصرف آب تمامی مشترکان پرمصرف شناسایی شده است، اعلام کرد:آب متعلق به مردم است و باید برای مصرف درست و بهینه ی آن دقت کافی را داشته باشند.
وی افزود:در راستای مصرف بهینه آب تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش امضا شده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.