به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم تبریز، پس از بررسی هیات انتخاب این جشنواره از بین 129 اثر رسیده به دبیرخانه، 42 فیلم به مرحله مسابقه راه یافت.
بنابراین گزارش، این فیلم ها شامل 27 عنوان فیلم داستانی، 7 فیلم مستند، 5 فیلم تجربی و 3 اثر در قالب انیمیشن است.
بیشترین آثار ارسالی در نخستین جشنواره فیلم تبریز از نظر فراوانی به ترتیب از شهرستان های تبریز، مراغه ، مرند، میانه، اهر، کلیبر و جلفا است.
اسامی برخی از فیلم‌های داستانی راه یافته به بخش مسابقه نخستین جشنواره فیلم تبریز شامل زندگی با طعم بیسکویت به کارگردانی مریم امینی، انتظار از حسام ارمغانی، هارمونیکا از الناز الف خانی، نجس از برادران ارک، هستی از کمال پرناک، سایار از یونس طراحی، فردا در قاب از علیرضا عابدین نژاد، حفره از زهرا ترکمنلو، تنها به اندازه یک روز از حسام خامنه زاده، زندان به روایت چشم از شهرزاد قریشی، مردن به وقت آغاز از حسین اصل عبدالهی و پینه از بهروز شمشیری است.
در بخش مستند نیز فیلم های بی سایگان از مجتبی رضائی، اکیزلر از محمد علیمرادی و من عصمت ام از لیلا نوروزی، در بخش انیمیشن فیلم های باور از امیر واحدی و الماس از باقر بهران شتربان، در بخش تجربی فیلم های سیمین سینماست از برادران ارک، ' من، ترانه، جلال' از رضا جوانشیر، فالش از حسین شایقی و دختر تاریکی به کارگردانی وحدانی و فائقی به بخش مسابقه این جشنواره راه یافته اند.
انجمن سینماگران آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور ترغیب و تشویق هنرمندان سینما و در راستای اهداف خود، نخستین جشنواره فیلم تبریز را برگزار می کند.
این جشنواره با تاکید بر ضرورت گسترش تولید فیلم مبتنی بر تجربه، اندیشه و خلاقیت و نیز تشویق فیلمسازان جوان و ایجاد انگیزه مضاعف برای فعالیت، در آذربایجان شرقی از 10 تا 15 مرداد امسال در تبریز برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.