به گزارش ایرنا، کریم مهری روز شنبه در نشست کارگروه مخاطرات طبیعی استان اعلام کرد: 396 هزار هکتار از سطح زیرکشت پاییزه آذربایجان شرقی در سال زرای 96-95 همچون گندم، جو و کلزا خسارت دیده است.
وی با اشاره به کاهش 34 درصدی بارندگی در استان در فاصله زمانی ابتدای مهر 95 تا 25 تیر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تولید 846 هزار تن گندم در استان پیش بینی شده بود که با خسارت وارده تولید 506 هزار تن گندم پاییزه پیش بینی می شود.
مهری با بیان اینکه در کشت پاییزه 80 هزار و 400 هکتار از اراضی آبی و 363 هزار هکتار از اراضی دیم استان برای کشت گندم اختصاص یافت، گفت: 9 هزار و 925 هکتار از اراضی گندم آبی و 190 هزار هکتار از اراضی گندم دیم استان در اثر بلایای طبیعی خسارت دید.
وی با بیان اینکه خسارت وارده در بخش زراعت، تولیدات دامی را هم از نظر تامین علوفه تحت تاثیر قرار می دهد، بر استفاده از ارقام مناسب و مقاوم در کشت محصول راهبردی گندم تاکید کرد.
مهری با اشاره به اینکه مزارع تولید بذر گندم هم خسارت دیده است، بر ضرورت تامین بذر لازم از سایر استان ها تاکید کرد.
وی همچنین بر اهتمام بیشتر در اطلاع رسانی از وضعیت آب و هوایی به کشاورزان برای انجام اقدام های پیشگیرانه تاکید کرد.
وی اظهارکرد: تاخیر در پرداخت غرامت بیمه نباید موجب سهل انگاری کشاورزی نسبه به بیمه کردن محصولات شود.
مساحت کل اراضی کشاورزی استان یک میلیون و 222 هزار هکتار است که از این میزان 805 هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم و 294 هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است؛ اراضی زیر کشت محصولات دائمی نیز 123 هزار هکتار وسعت دارد.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزیراد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.