به گزارش ایرنا از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، جواد کریم نژاد شامگاه پنجشنبه در اولین شب خاطره دفاع مقدس، افزود: حماسه هشت سال دفاع مقدس فصل شکوهمند و عصاره عینی تمام ارزش های مکتبی ماست.
وی با اشاره به اینکه حماسه دفاع مقدس و ارزش های والای آن الگو و سند افتخار ایران اسلامی است، گفت: زنده نگه داشتن این حماسه آفرینی ها و فرهنگ ایثار و شهادت مگر با همدلی و همراهی جمیع نهادهای ذیربط آن هم به زبان هنر و در قالب ادبیات پایداری امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: مقاومت و پایداری فرزندان دلیر ایران اسلامی در برابر هواخواهی های رژیم بعثی و جهان استکبار همان تحقق وعده الهی در پیروزی حق بر باطل بود.
کریم نژاد گفت: دفاع مقدس برای ملت بزرگوار ایران یادآور حماسه آفرینی ها، جانفشانی ها، دلاورمردی ها، شجاعت، شهادت، آرمان و ایثارگری رزمندگان و شهدای والا مقامی است که مژده فتح الهی را از بالاترین فرازها به نظاره نشستند.
وی اضافه کرد: نسل اول و دوم انقلاب با توجه به حضور در متن دفاع مقدس پیوندی عمیق و استوار با این رویداد حماسی و تاریخی دارند، ولی متاسفانه در سال های بعد از دفاع آنچنان که باید و شاید این تجربه و فرهنگ والای ایثار و شهادت به نسل فعلی و جوان جامعه به صورت مطلوب انتقال نیافته است.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی تاکید کرد: با بازنگری و بهره گیری از ظرفیت های موجود باید فعالیت هایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خاطرات دفاع مقدس که به تعبیر مقام معظم رهبری گنجینه و ثروت ملی است، صورت بگیرد.
کریم نژاد همچنین با اشاره به شب خاطره سوم خرداد سال جاری به همراه جمعی از مسئولان حوزه هنری کشور و مراکز استانی که در حضور مقام معظم رهبری برگزار شده است، گفت: معظم له پیگیر شب های خاطره دفاع مقدس توسط حوزه هنری در سطح مراکز نیز بودند.
به گزارش ایرنا حوزه هنری آذربایجان شرقی به عنوان خط نگه دار هنر انقلاب اسلامی که تقویت جریان هنر انقلاب و ترویج ارزش های دفاع مقدس را اصلی ترین دغدغه و سرلوحه فعالیتی خود می داند، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برنامه شب های خاطره دفاع مقدس استان در جهت بازگویی، ثبت و نشر خاطرات رزمندگان و ایثارگران و آزادگان جنگ تحمیلی را طراحی کرده است.
برگزاری این شب های خاطره با همکاری بنیاد حفظ آثار و جمیع نهادهای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت در 9 شب و به صورت ماهانه برای سال 96 پیش بینی شده است.
6120/518
** خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.