به گزارش ایرنا، شهرام دبیری روز چهارشنبه در آغاز پنجاه و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور در تبریز، افزود: ارایه راهکار برای ایجاد درآمدهای پایدار برای مدیریت شهری از اولویت های هم‌اندیشی شوراهای اسلامی شهرهاست.
وی اظهار کرد: بخش عمده درآمدهای شهرداری‌ها درآمدهای ناپایدار بوده و بسیاری از قوانین جهت‌گیری شهرداری‌ها را به سمت درآمدهای پایدار محدود کرده و انتظارها از شهرداری‌ها برای بازنگری در رویکردهای تراکم‌فروشی نیز پابرجاست.
رئیس شورای اسلامی تبریز یادآوری کرد: در صورت توجه و رسیدگی نکردن به ایجاد درآمد پایدار برای مدیریریت شهری، این چالش اقتصادی حالت بحرانی به خود می گیرد.
دبیری برگزاری پنجاه و هشتمین نشست روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان های کشور را فرصتی برای جمع‌بندی موارد مطرح شده در نشست‌های چهار سال گذشته اعلام کرد و ادامه داد: مجموعه مباحث مطرح در کمیسیون‌های مختلف نشست، فرصت مناسبی برای بررسی چالش‌های جدی و اشتراک راهکارها و تجربه‌های اجرایی را فراهم می کند.
وی با اشاره به تجربه‌های موفق شهرداری و شورای اسلامی تبریز در زمینه‌های اجتماعی گفت: شهر بدون گدا و معتاد متهاجر از ویژگی‌های منحصر بفرد تبریز است که در سایه همکاری و تعامل بین مجموعه‌های مدیریتی و بخش خصوصی ایجاد شده است.
دبیری افزود: مرکز ماده 16 شهرداری تبریز با همکاری استانداری، نیروی انتظامی و نهادهای اجتماعی، به عنوان یک زیرساخت و مرکز اجتماعی زمینه‌های تولد دوباره و مهارت‌آموزی معتادان متهاجر را فراهم کرده‌ است.
پنجمین نشست مشترک روسای شوراهای اسلامی استان و شهرهای مرکز استان در قالب پنجاه و هشتمین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به میزبانی شورای اسلامی و شهرداری تبریز در این شهر برگزار می شود.
بررسی رویکردها و اولویت های شوراها در دوره پنجم، نقد و بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده و قانون جامع مدیریت شهری، چالش های مدیریت شهری در تامین درآمدهای پایدار، اصلاح الگوی مصرف آب و توجه به فاکتورهای زیست محیطی و ارائه تجربیات شورای شهر و شهرداری تبریز در رفع معضل تکدی گری و معتادان متجاهر از جمله موضوع های مهم برای رسیدگی در این نشست است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.