به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مراغه، صمد صمدیان در مراسم اختتامیه اقدام پژوهی و تقدیر از فعالان آموزش نیروی انسانی که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش مراغه برگزار شد، اظهار کرد: کیفیت آموزشی در مدارس بهتر می شود که به موضوع پژوهش در کانون توجهات قرار گیرذ.
وی با اشاره به اینکه توانمند کردن معلم یکی از مولفه های توسعه آموزش و پرورش است ، افزود : یکی از سیاست ها و اولویت های مجموعه آموزش و پرورش ارتقای توانمندی ها و سطح علمی معلمان است.
صمدیان بهترین نوع خدمت به بشر را ایجاد سئوال در آنها عنوان کرد و گفت: اقدام پژوهی به حل مشکل توجه می کند و کشوری توسعه یافته است که به موضوع پژوهش توجه بیشتری می کند.
معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش استان در حوزه تحقیق و پژوهش اشاره کرد و افزود: بر اساس ارزیابی های به عمل آمده در وزارت آموزش و پرورش، آذربایجان شرقی در حوزه پژوهش رتبه اول و همچنین آموزش و پرورش مراغه نیز در بین شهر های استان ،مقام اول را دارد.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم گفت: علم و دانش مرز نمی شناسد و همه باید در جایگاه شغلی خود، به دنبال خلق یک دانش جدید باشد.
جلیل اسلامی به نقش سازمان های یادگیرنده اشاره و اظهار کرد : در سازمان های دانش محور و یادگیرنده همه از همدیگر علم یاد می گیرند و هر فرد به ایجاد یک خلاقیت و نوآوری می پردازد.
وی افزود: سازمان ها می میرند و کارائی خود را از دست می دهند مگر اینکه به ایجاد فکری نو ، نوآوری و استعداد پروری توجه بیشتری کنند.
اسلامی در ادامه گفت: در عصر امروزی در کنار دنبال کردن علم و استفاده از فرصت های طلایی ، بایستی فضای مدارس را فضای علمی کنیم .
معاون پژوهش و برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از فعالیت حوزه پژوهش در این مجموعه پرداخت و گفت: در سالتحصیلی گذشته 92 درصد معلمان مراغه در قالب 1232 ساعت در دوره های ضمن خدمت شرکت کردند.
محمود رضایی افزود : خواسته درونی و سیاست کاری ما در این مجموعه این است که پژوهش را در اولویت اولمان قرار دهیم و در این راستا در سالتحصیلی گذشته 340 اقدام پژوهی به این حوزه ارسال و از این تعداد 34 مورد به مرحله استانی راه پیدا کرد.
وی ادامه داد : در بخش ایده پردازی 64 مورد به حوزه پژوهش منطقه ارسال و از این تعداد نیز طرح 5 اثر به عنوان اثر برتر استانی انتخاب شد.
در این آیین از فعالان حوزه پژوهش و آموزش نیروی انسانی شهرستان مراغه تجلیل شد.
هم اکنون 43 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس مراغه تحصیل می کنند.
3077
انتشار:عیسی عطاپور**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.