به گزارش ایرنا، لیلا جودان روز دوشنبه در همایش منطقه ای سالمندی در تبریز با بیان اینکه سالمندی جمعیت تبدیل به چالش بزرگی برای برخی از کشورها شده است، گفت: زنانگی سالمندی هم موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بر تدوین سیاست های ملی توسعه بر اساس جنسیت تاکید کرد و گفت: به توانمندی ها و نیازهای متفاوت روانی و اجتماعی زنان و مردان سالمند باید توجه کرد.
نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل با اشاره به دشوارهای های این موضوع، اظهار کرد: با برنامه ریزی های مستمر می توان شرایط بهتری را فراهم کرد.
وی توجه به سلامت منابع انسانی برای حفظ بهره وری در دوران سالمندی را ضروری دانست و گفت: امنیت مالی سالمندان هم باید مورد توجه باشد.
به گزارش ایرنا، همایش بین المللی سالمندی جمعیت و پیامدهای مرتبط با سیاستگذاری با هدف تسریع در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های کلان برای مواجهه با پدیده سالمندی با حضور کارشناسان و صاحب نظران حوزه سالمندی از ایران و کشورهای میانمار، تایلند، مالزی، ویتنام، پاکستان، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی برگزار می شود.
همایش منطقه ای سالمندی جمعیت و پیامدهای مرتبط با سیاست گذاری به همت سازمان بهزیستی و همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل امروز با حضور 20 چهره بین المللی از هشت کشور جهان و تعدادی از صاحب نظران داخلی در تبریز گشایش یافت و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت.
پیامدهای سالخوردگی، گذر و تغییر جمعیتی در آسیا، نحوه برخورد مجالس شوراهای آسیا با سالمندی جمعیت، گذر و تغییر جمعیتی در ایران، چالش های تامین درآمد در سنین سالمندی، انزوای اجتماعی و آسیب پذیری در سنین سالمندی، تغییرات جمعیتی و سیاست های مرتبط با سالمندی و تغییرات جمعیتی و برنامه ملی توسعه از محورهای این همایش است.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.