مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه برنامه‌های گسترده‌ای در سال جاری در حوزه قرآن و عترت تدارک دیده‌ایم، گفت: امید است این برنامه‌ها تا پایان سال جاری محقق شوند. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور در مراسم اختتامیه نمایشگاه  قرآنی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان اینکه امسال نمایشگاه قرآن از ویژگی خاصی برخوردار است، اظهار کرد: نمایشگاه قرآن هر ساله همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می‌شد و  800 هزار نفر از آثار مکتوب این نمایشگاه‌ بازدید می کردند که امسال این نمایشگاه از عنایت ویژه‌ای برخورداربود و بخش خصوصی این مسئولیت را عهده‌دار شده و واگذاری برگزاری این نمایشگاه به بخش خصوصی جهت توسعه آن حائز اهمیت می‌باشد.                     مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی ادامه داد: تمامی مسئولان باید در جهت ایفای سهم استان در راستای حفظ قرآن کریم کوشا باشند.   معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این مراسم گفت: دانشگاه هنر اسلامی تبریز با هدف رشد و توسعه فرهنگ قرآنی تاسیس شده، امید است بتوانیم در این زمینه گام‌های موثری برداریم.
حجت الاسلام سید جلال شربیانی با بیان اینکه هنر به عنوان رسانه‌ای صامت برای جهانیان آشکار است، افزود: امروزه تاثیر هنر در جامعه  برای تمامی جهانیان آشکار است و دانشگاه هنر اسلامی تبریز در راستای جامعه عمل پوشاندن به فرهنگ اسلامی، دینی و تربیت هنرمندان متعدد گام‌های موثری برداشته است که آثار فارغ التحصیلان این دانشگاه نماینگر توسعه این شهر در فرهنگ اسلامی و قرآنی است.   معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره  فرش نفیس که دستبافت فارغ التحصیل این دانشگاه می باشد، ادامه داد: این قرآن یادگار عظیمی برای آیندگان  نظام جمهوری اسلامی است و این یک نکته‌ای برای فعالیت ارزشمند ما در زمینه فرهنگ قرآنی بوده است.   شربیانی هدف دانشگاه هنر تبریز را احیا کردن هنرهای فراموش شده عنوان و تصریح کرد: امروزه شاهد فراموشی هنر در کشور هستیم؛ بنابراین دانشگاه هنر اسلامی به منظور احیا کردن این هنرهای فراموش شده فعالیت می‌کند.   وی خاطرنشان کرد: امید است در بخش های تحصیلات تکمیلی هنر های اسلامی در تبریز گام های موثری برداریم و طرحی نو در عرصه هنر و فرهنگ جامعه اسلامی ایجاد کنیم .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.