صادق نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این بودجه در صورت تحقق اعتبار 7 هزار میلیارد ریالی دولت نقطه عطفی در توسعه گردشگری این شهر خواهد شد.
وی با بیان اینکه در هشت سال منتهی به سال 92، درآمد شهرداری تبریز حدود 50 هزار میلیارد ریال بوده ‌است، اظهار کرد: این رقم در چهار سال گذشته، با وجود اوضاع اقتصادی کشور و تنگناهایی که بر عموم شهرداری‌ها ایجاد شده بود به حدود 80 هزار میلیارد ریال رسیده که حدود 60 هزار میلیارد ریال آن مربوط به توسعه زیرساخت‌های عمرانی ‌است.
شهردار تبریز با اشاره به هم‌افزایی دولت و شهرداری در سال‌های اخیر، یادآوری کرد: در زمان کنونی واقعیت تاریخی تبریز، بیش از هر دوره دیگری برای دولت و شهروندان روشن شده و این مزیت ارزشمند، عامل اصلی توسعه شهر در سال‌های اخیر بوده و در آستانه رویداد مهم 2018 نیز کارساز است.
نجفی، ادامه داد: طبق وعده دولت، مقرر شده هر یک از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها یکی از برنامه‌ها یا نشست‌های ویژه خود را در تبریز برگزار کند که این امر در صورت تحقق، ظرفیت‌های گسترده این شهر را در جایگاه ملی به عموم نشان خواهد داد.
وی با بیان این ‌که تاثیرها و دستاوردهای تبریز 2018، منحصر به تبریز نیست، گفت: تلاش می شود با همراهی دولت و تک‌تک شهروندان، سال 2018 میلادی به نقطه عطفی در توسعه عمرانی و اجتماعی این شهر تبدیل شود.
شهردار تبریز با اشاره به این ‌که اهداف استراتژیک گردشگری تبریز بدون همراهی و دولت و شهروندان متصور نیست، اظهار کرد: تمام تلاش شهرداری در سال‌های اخیر احیای جایگاه بین‌المللی تبریز بوده که در نتیجه آن این شهر به عناوین مهمی مانند پایتخت فرش دستباف، پایتخت نگارگری اسلامی و پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی نایل شده است.
نجفی با اشاره به این‌که دستاوردهای گردشگری تبریز، در خدمت توسعه شمال‌غرب کشور است، افزود: تبریز 2018 علاوه بر این ‌شهر، پنج شهر مهم استان را نیز در ذیل اهداف گردشگری و فرهنگی پوشش می‌دهد.
وی از برگزاری سومین نشست ستاد ملی سیاست‌گذاری تبریز 2018 با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، 15 تیر در تبریز خبر داد.
نجفی، افزود: با برگزاری این نشست 30 دستگاه اجرایی، اقدام ها و برنامه‌های خود را با حضور احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ارائه می کنند.
شهر تبریز با حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام برای سال 2018 انتخاب شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.