به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود شربیانی روز دوشنبه در خطبه های نماز عید فطر عجب شیر افزود: نماز عید فطر نماد عبادت، همبستگی و اتحاد امت اسلامی و شکر به درگاه خداوند برای توفیق عبادت و بندگی در ماه مبارک رمضان است.
وی ادامه داد: پیام نمازعید فطر، اتحاد بین مسلمانان بوده و امت اسلامی با حضور پرصلابت و سرشار از وحدت در این آیین معنوی، به دشمنان اعلام خواهند کرد که توطئه ایجاد تفرقه بین صفوف جهان اسلام راه به جایی نخواهد برد.
وی با اشاره به توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب برای ایجاد رخنه در بین مردم و مسئولان اضافه کرد: استکبار جهانی و کشورهای غربی از پیشرفت های علمی و دفاعی کشورمان در هراس بوده و با شایعه پراکنی و ایجاد جنگ روانی در عرصه های داخلی درصدد ضربه زدن به وحدت و همبستگی بین مردم و مسوولان صدیق نظام هستند.
وی گفت: در عرصه های بین المللی نیز دشمنان به خاطر تبدیل شدن ایران به یک قدرت با نفوذ منطقه ای، می خواهند با نقشه ها و ترفندهای شوم خود مانع از تداوم این پیشرفت ها و تاثیرگذاری ایران در بین امت اسلامی شوند.
وی با بیان اینکه با وحدت و یکپارچگی می توان بر دل های مردم و دنیا حکومت کرد افزود: جمهوری اسلامی به عنوان نظامی قانونمند و مقتدر توانسته به خوبی در بین مردم وحدت و انسجام و نیز در بین ملت های دنیا جایگاهی بزرگ برای خود ایجاد کند.
وی اضافه کرد: دشمنان اسلام با ایجاد اختلاف بین پیروان مذاهب، تشکیل و تقویت جریان های تکفیری و همچنین اسلام هراسی به دنبال گستردن سلطه خود بر خاورمیانه هستند.
امام جمعه عجب شیر با بیان اینکه با پرداخت زکات فطریه اعمال ماه رمضان را تکمیل می کنیم ادامه داد: باید پاکی و تقوای ماه رمضان را برای همیشه نگه داریم.
حجت الاسلام شربیانی صله ارحام و برقراری ارتباط با خویشاوندان را از اعمال نیکوی اسلامی در روز عید سعید فطر خواند و گفت: این عمل از آموزه‎های دینی بوده که بر اجرای آن بسیار تاکید شده است.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.