مسئول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد از برگزاری همایش بین‎المللی سالمندی در تبریز خبر داد. 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، لیلا جودان، مسئول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‎شرقی گفت: چهار ماه است که در تهران مستقر هستم و اولین سفر خارج از تهران من به تبریز است و بر این اساس، تبریز را به عنوان اولین مقصد برگزاری برنامه‎های صندوق در ایران به جز تهران انتخاب کرده‏ایم. 
 وی افزود: برنامه این صندوق در ایران در قالب یک برنامه پنج ساله از سال 2017 آغاز شده  و تا سال 2021 ادامه خواهد داشت و تمامی برنامه‎های پیش بینی شده بر اساس ظرفیت‏های کشور ایران و همچنین ظرفیت جمعیتی این کشور برگزار می‎شود. 
وی با بیان اینکه ساختار جمعیتی ایران به سرعت در حال تغییر است گفت: بیش از 30 درصد ساختار جمعیتی ایران را قشر جوان تشکیل می‎دهد و ما در برنامه‎های درنظر گرفته شده به قشر میانسال و سالمند نیز توجه خواهیم کرد. 
 مسئول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد عنوان کرد: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت سالمندی در ایران، باید برنامه‎های مدون و بسیار دقیق در حوزه‎های رفاه اجتماعی، اقتصادی و ... برای این قشر در نظر گرفت. 
جودان بیان کرد: ارتقای سطح زندگی مردم یکی از مهم‎ترین اولویت و اهداف صندوق است و تلاش می‎کنیم که در برنامه‎های خود به مقوله سلامت اقشار مختلف مردم و به ویژه جمعیت سالمندی بیش از پیش توجه کنیم. 
 وی با بیان اینکه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی، همکاری تنگاتنگی داریم، گفت: مقدمات برگزاری یک همایش بین‎المللی با محوریت جامعه سالمندی در تبریز فراهم است و در آینده نزدیک این همایش را به صورت تخصصی با حضور 15 کارشناس خارجی و 70 کارشناس از ایران برگزار می‌کنیم. 
 به گفته وی ، افراد بالای 60 سال سن، سالمند نیستند و با توجه به کوله باری از تجربه و تخصصی که دارند می‏توان در بخش‏های مختلف جامعه از این تجربیات بهره برد. 
مسئول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 گفت: این همایش می‎تواند فرصت مناسبی برای معرفی تبریز به عنوان شهر پایلوت در زمینه ارائه خدمات به جامعه سالمندی انتخاب و معرفی کرده و از این پس نیز از ظرفیت‎های آن بیش از پیش استفاده کنیم. 
جودان همچنین عنوان کرد: بیانیه‎ای نیز در اختتامیه این همایش قرائت می‎شود و در تاریخ سازمان ملل متحد ماندگار خواهد شد و همچنین ما علاقمند به برگزاری نشست صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با وزاری کشورهای عضو در تبریز هستیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.