به گزارش ایرنا، مهدی بزازدسفروش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این عملیات در راستای آمادگی هر چه بیشتر موزه های استان برای میزبانی از گردشگران و رویداد تبریز 2018 انجام می شود.
وی اظهار کرد: در اولین مرحله از این عملیات، بخش پیش از اسلام موزه آذربایجان برای بهسازی و مرمت تعطیل و مراحل عملیات مرمت کفپوش تالارهای آن آغاز می شود.
رئیس امر موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، یادآوری کرد: بازدید کنندگان در مدت تعطیلی این بخش و با توجه به نبود امکان تردد از درب اصلی می توانند از طریق ورودی شرقی موزه واقع در بخش سنگ نگاره های آن از تالارهای دوره اسلامی، سکه، مهر و بخش های هنرهای تجمسی موزه آذربایجان بازدید کنند.
بزازدستفروش ادامه داد: در 10 روز منتهی به آغاز دور دوم سفرهای تابستانی و در ایام تابستان این پروژه در سایر موزه های تبریز و استان به تناوب ادامه می یابد.
موزه آذربایجان از مهم‌ ترین موزه‌های ایران و دومین موزه تاریخی کشور پس از موزه ملی تهران شناخته می‌ شود و آثار متعلق به دوران پیش از اسلام و دوران اسلامی در آن به نمایش گذاشته شده است.
آذربایجان شرقی با برخورداری از آثار متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی از استان های گردشگر پذیر کشور بوده و تاکنون یک هزار و 780 اثر از میان آثار استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این استان دارای 19 موزه بوده که 12 موزه در تبریز واقع است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.