به گزارش ایرنا، امین امینیان روز چهارشنبه در جلسه معارفه مدیر گمرک این شهرستان افزود: با برنامه ریزی که در سند تدبیر و توسعه این شهرستان انجام شده پتانسیل های کشاورزی و گردشگری خداآفرین با راه اندازی گمرک در راستای تولید و اشتغال و در تولید و صادرات محصولات و فرآورده های کشاورزی به کشورهای آسیایی و حوزه قفقاز بهبود می یابد.
وی مصوبات دولت تدبیر و امید در خصوص همکاری های مشترک ایران و جمهوری آذربایجان را نشان دهنده توجه ویژه این دولت به ایجاد بسترهای لازم برای توسعه و امنیت پایدار در این شهرستان مرزی اعلام کرد.
فرماندار خداآفرین یاداوری کرد: گمرک این شهرستان با مدیریت و نظارت دستگاه ها و با تعامل و همکاری عوامل آن با سازمان ها و مسئولان و به ویژه همکاری با منطقه آزاد ارس و گمرک جلفا و نوردوز می تواند بهتر و موثرتر عمل کند.
امینیان با بیان اینکه راه اندازی گمرک در یک منطقه باید توجیه اقتصادی داشته باشد، از سیاسی عمل کردن دستگاه های اجرایی بخصوص در حوزه اقتصادی انتقاد کرد و گفت: به هیچ عنوان نباید با فشارهای سیاسی در صدد تامین منافع طیف خاصی از جامعه باشیم.
وی اظهار کرد: گمرک خداآفرین مستثنی از سایر گمرکات نیست و باید با رعایت قوانین و مقررات سایر گمرکات کشور از مجرای قانونی و مقررات حاکم عمل شود.
فرماندار خداآفرین گفت: نباید انتظار امتیاز ویژه قانونی و یا ایجاد محدودیت غیر قانونی در راه اندازی و ادامه کار گمرک این شهرستان وجود داشته باشد.
امینیان با اشاره به اینکه گمرک خداآفرین با چارت مصوب سازمانی راه اندازی می شود، خواستار استقلال در اداره امور گمرکی این شهرستان شد.
در این جلسه محمد یوسفی به عنوان مدیر گمرک خداآفرین معرفی شد.
وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و کارشناس امور گمرکی است که پیش از این نیز در سمت کارشناس مسئول ستاد نظارت گمرکات استان آذربایجان شرقی فعالیت می کرد.
گمرک خداآفرین در سال 90 ایجاد شده است.
شهرستان خداآفرین با جمعیتی در حدود 35 هزار نفر در 230 کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع است.
خبرنگار: الهام جوادزاده** انتشار دهنده: رستگار
7468/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.